Dimecres, 4 d'agost de 2021 - Edició 1105
La República

‘Sàpiens’ publica dos volums sobre la història de la publicitat de Catalunya

ACN Barcelona.-‘Sàpiens’ publica dos volums dedicats a la història de la publicitat de Catalunya des de la segona meitat del segle XIX fins a l’actualitat. L’obra feta per experts i […]

Avatar
Agències 20/07/2021

ACN Barcelona.-‘Sàpiens’ publica dos volums dedicats a la història de la publicitat de Catalunya des de la segona meitat del segle XIX fins a l’actualitat. L’obra feta per experts i professionals del sector recull tota la història de la pràctica publicitària al país i inclou centenars d’imatges i il·lustracions. Àngel Casas, Núria Riquelme, Joaquín Lorente, Raquel Pelta o Luis Bassat són alguns dels autors que hi han participat. Carolina Serra, directora editorial de l’obra, explica a la presentació del primer volum que la ‘Història de la publicitat de Catalunya’ neix amb “la voluntat d’analitzar els gairebé 150 anys de publicitat del país i de posar en valor l’important paper que el territori català ha tingut en el desenvolupament de l’activitat”.

Segons Serra, els dos volums “permeten emmirallar la història de la publicitat de Catalunya amb la història de la publicitat europea i mundial, i evidencien que el patrimoni publicitari català és d’una riquesa incalculable”.El primer volum comença explicant els inicis de la professió, a mitjans del segle XIX, un període en què la publicitat va anar prenent forma al voltant de l’expansió de la premsa escrita. També s’hi explica la relació entre el Modernisme i el cartellisme publicitari, els inicis de l’associacionisme dins del sector, la primera publicitat a la ràdio o l’ús de propaganda durant la Guerra Civil.El segon volum arrenca amb la gran revolució de la televisió i inclou capítols que expliquen el boom creatiu dels anys seixanta, amb epicentre a Barcelona, així com el fort impacte dels Jocs Olímpics. Els darrers capítols se centren en la difusió per internet i arriben fins a l’actualitat, amb l’emergència de les xarxes socials i els nous llenguatges publicitaris del segle XXI. En total són més de 600 pàgines que expliquen el desenvolupament de la publicitat a Catalunya fins a l’actualitat, però que també mostren la història contemporània del país des d’una perspectiva poc estudiada. L’obra, curosament editada, es pot adquirir tant a llibreries, distribuïda per UDL, com al web de ‘Sàpiens’. Els subscriptors de ‘Sàpiens’, a més, rebran els dos volums en un caixetí si els demanen directament al web de l’obra.