Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

Sánchez Llibre demana a les administracions que “compleixin els compromisos adquirits” en infraestructures

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, ha demanat a les administracions catalana i estatal que “compleixin els compromisos adquirits” amb Catalunya en infraestructures. Sánchez Llibre ho ha dit en el transcurs de la quarta edició de la Nit de les Infraestructures, durant la qual ha fet referència a l’acte celebrat el 8 d’octubre ‘Construint ponts amb les infraestructures’ amb els principals agents econòmics i socials, el ministre de Transports, José Luís Ábalos, el conseller de Territori, Damià Calvet, i el primer tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni. Sánchez Llibre ha reivindicat aquell acte com a “oportunitat de generar acords i de posar fi al maltractament de Catalunya en les inversions en infraestructures”.

El màxim responsable de la patronal ha demanat “passar pàgina a aquesta història negra d’incompliments i de falses promeses” per poder afrontar el futur “amb la màxima possibilitat d’èxit”.En aquest sentit ha comptabilitzat en 28.000 milions d’euros el dèficit en infraestructures de les administracions públiques en els últims 10 anys, fet que ha contribuït a no disposar de bons accessos ferroviaris al port ni a l’aeroport o a no tenir un corredor mediterrani operatiu. També ha recordat les mancances en la xarxa viària i de Rodalies.Tot plegat fa que, a parer de Sánchez Llibre, l’economia catalana se’n ressenti, i davant d’aquest fet ha vaticinat que “la desafecció de la política serà cada dia més gran” i que no es podrà desenvolupar el potencial econòmic del país.La variant de Vallirana, premi a la millor infraestructura del 2019D’altra banda, en el marc de la Nit de les Infraestructures s’ha premiat la que s’ha considerat la millor de l’any passat. El reconeixement ha recaigut en la variant de Vallirana, l’autovia B-24, per la “dificultat tècnica” i la incorporació al túnel que inclou de les mesures de seguretat “d’última generació”. També se’n destaca el “gran impacte” que ha tingut per a la població d’aquest municipi, atès que evita que fins a 19.000 vehicles diaris, 4.000 d’ells camions de gran tonatge, passin pel mig de la ciutat.A banda, la integració de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a l’entorn dels barris de Gràcia i Can Feu de Sabadell ha estat mereixedora d’un diploma com a finalista amb una menció especial.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió