Dimarts, 21 de març de 2023 - Edició 1699
La República

Sánchez expressa la “solidaritat i suport inequívoc” d’Espanya a Zelenski durant la cimera a Brussel·les

ACN Brussel·les – El president espanyol, Pedro Sánchez, ha expressat la “solidaritat i el suport inequívoc” de l’Estat amb el president ucraïnès Volodímir Zelenski, que aquest dijous participa a la […]

Agències 09/02/2023

ACN Brussel·les – El president espanyol, Pedro Sánchez, ha expressat la “solidaritat i el suport inequívoc” de l’Estat amb el president ucraïnès Volodímir Zelenski, que aquest dijous participa a la cimera extraordinària de caps d’estat i de govern de la UE a Brussel·les. En una breu declaració davant dels mitjans, Sánchez ha dit que és “molt important” comptar amb la presència del líder ucraïnès a Brussel·les pocs dies abans del primer aniversari de la invasió russa. El president espanyol es trobarà amb Zelenski juntament amb els líders de Suècia, Itàlia, Polònia, Romania i Holanda. El líder ucraïnès va ser dimecres a Londres i París, des d’on va reclamar més suport militar.

Sánchez ha reiterat que la invasió de Vladímir Putin a Ucraïna és “una agressió unilateral, injusta i injustificada”.

Segons el president espanyol, cal mostrar “tota la solidaritat i unitat de la Unió Europa i els estats membres amb la posició de Zelenski i el poble ucraïnès” per “repel·lir” la invasió.

Competitivitat i migració

A l’entrada de la cimera, Sánchez també ha confirmat que mantindrà una reunió bilateral amb el canceller alemany, Olaf Scholz.

Entre els temes de la reunió de caps d’estat i de govern, a banda, d’Ucraïna, també hi ha la competitivitat de la indústria de la Unió Europea en un context internacional delicat per la guerra i les polítiques econòmiques dels Estats Units; i la migració.

Sánchez s’ha mostrat partidari de “revisar” algunes de les polítiques europees en matèria de competitivitat, especialment pel que fa a Competència i ajuts d’estat, per enviar “un missatge clar i inequívoc” a la indústria europea i els inversors internacionals de què la UE està “disposada a reindustrialitzar-se en verd”

En aquest sentit, ha dit que Espanya defensa revisar els ajuts d’estat “en un marc temporal delimitat i vinculat amb una gestió molt més fàcil dels fons europeus”.

Pel que fa a migració, Sánchez ha dit que se sent “còmode” amb el plantejament de l’esborrany de conclusions de la cimera. El líder espanyol ha reiterat que cal un “equilibri” entre responsabilitat i solidaritat entre els estats, suport “polític i financer” a les polítiques de coordinació amb els països de trànsit i origen dels migrants, i oferir “solucions a la realitat migratòria” en funció de la situació de cada estat membre.