Dimecres, 24 de febrer de 2021 - Edició 944
La República

Renfe vol sumar en 400.000 nous viatges a Catalunya en els pròxims cinc anys a través de la seva plataforma mòbil

ACN Barcelona.-Renfe vol sumar 1,8 milions de nous viatges al conjunt de l’Estat en els pròxims cinc anys a través de la seva plataforma mòbil ‘Renfe as a Service’ (RaaS). […]

Avatar
Agències 22/02/2021

ACN Barcelona.-Renfe vol sumar 1,8 milions de nous viatges al conjunt de l’Estat en els pròxims cinc anys a través de la seva plataforma mòbil ‘Renfe as a Service’ (RaaS). D’aquests, l’operador ferroviari calcula que al voltant de 400.000 –el 22%- es produirien a Catalunya, segons ha indicat en la presentació del seu pla estratègic 2020-2030, presentat aquest dilluns a Foment del Treball. Segon Renfe, el desenvolupament de l’aplicació –està previst que s’adjudiqui a una gran empresa tecnològica abans de l’estiu- incrementarà els ingressos de la companyia en 100 MEUR fins al 2024 i augmentarà entre un 3% i un 4% les vendes de bitllets. En paral·lel, la companyia busca duplicar la facturació procedent de l’àrea de mercaderies el 2030, fins als 150 MEUR.

A través d’aquesta plataforma, Renfe incorporarà l’oferta de transport públic i privat més àmplia possible, un cop entri en vigor la liberalització de l’alta velocitat a l’Estat. Pel president de Renfe, Isaías Táboas, aquesta estratègia no perjudicarà ni molts menys a l’empresa. “Estem tan segurs de la capacitat que tenim d’oferir un bon servei que sabem que els clients confiaran en nosaltres”, ha dit.Durant la seva intervenció, Táboas també ha fet un repàs als objectius de la companyia de cara els pròxims anys per incrementar els ingressos. En primer lloc, ha reconegut que el transport de mercaderes és “la gran assignatura pendent” de l’empresa a Catalunya. Segons dades facilitades per l’operador ferroviari, aquesta àrea va facturar 71 MEUR al territori, un 35% sobre el total de l’Estat. L’objectiu de l’operador ferroviari consisteix a duplicar aquesta xifra, fins als 150 MEUR, abans de 2030. Per fer-ho, Táboas ha remarcat la importància de fer una aposta decidida pel corredor mediterrani i mantenir una relació més fluida amb els diferents ports.En relació amb l’impuls del transport de mercaderies, el president de Renfe també ha anunciat la posada en marxa d’una nova divisió que converteixi a Renfe en un operador logístic. Tot i que no ha volgut donar massa detalls sobre aquesta qüestió, ha especificat que l’empresa disposa de diverses naus que permetrien dur a terme tasques logístiques i així ampliar la seva oferta de serveis en aquest sector.Aposta pel turisme internacionalUn altre dels punts en què ha volgut incidir Táboas ha estat la promoció dels serveis d’alta velocitat al turisme internacional. En aquest sentit, ha insistit que l’empresa ha de treballar amb el sector turístic per poder incloure ofertes de viatges de tren dins els paquets turístics que es comercialitzen. El president de Renfe ha recordat que a Catalunya arriben 19 milions de turistes estrangers –dades de l’any 2019- i que és precisament a l’estiu quan els trens de la companyia estan menys ocupats.No obstant això, també ha insistit a millorar l’oferta actual per incrementar la demanda de viatgers durant els pròxims anys a Catalunya. Tal com preveu el pla de Rodalies 2030, el nombre de viatgers a Catalunya s’ha de situar vora els 600.000 d’aquí a deu anys, un 46% més respecte a les xifres registrades l’any 2018.Presentació del pla de RodaliesDe la mateixa manera que Renfe, Rodalies també ha fet un repàs del seu pla estratègic, presentat el desembre passat. El servei català te previst una inversió de 6.345 MEUR fins al 2030 per adquirir i renovar un centenar de trens, realitzar millores a les estacions, construir-ne deu de noves, instal·lar 120 quilòmetres de via i instal·lar el sistema ERMTS a l’àrea metropolitana de Barcelona.A banda de les actuacions contemplades de cara els pròxims deu anys, Rodalies també ha planificat actuacions més enllà de 2030 per evitar futurs retards en la millora d’algunes infraestructures. Entre elles es troben la nova línia Barcelona-Cornellà de Llobregat-Castelldefels, l’estudi de capacitat de les línies de Rodalies al voltant de Tarragona, la configuració de les línies a Montcada Bifurcació o la implantació d’ample estàndard a Figueres-Portbou, entre d’altres.