Dilluns, 26 de setembre de 2022 - Edició 1523
La República

Renfe treballa per recuperar les freqüències de trens i espera normalitzar el servei al migdia

ACN Barcelona – Els trens de Rodalies encara circulen amb irregularitat per l’avaria que a primera hora d’aquest divendres ha aturat tot el servei. Després que s’hagi recuperat la circulació, […]

Agències 09/09/2022

ACN Barcelona – Els trens de Rodalies encara circulen amb irregularitat per l’avaria que a primera hora d’aquest divendres ha aturat tot el servei. Després que s’hagi recuperat la circulació, l’afectació es troba en aquests moments en les freqüències de trens i Renfe treballa per recuperar les que són habituals de cada línia. La previsió és que el servei quedi normalitzat cap al migdia, han explicat fonts de Renfe a l’ACN. Molts viatgers s’han pres l’aturada amb paciència i poc sorpresos. “Sóc habitual de Renfe perquè no hi ha res més, però és molt cansat”, ha lamentat Rosa Soler, usuària a l’estació de Sants. Alguns viatgers han optat per demanar la devolució del bitllet. Renfe xifra en 80.000 els usuaris afectats i en 200 els combois.

La circulació s’ha recuperat a partir de les 08.05 h quan s’ha pogut resoldre l’avaria en el sistema de telecomunicacions d’Adif que havia deixat sense funcionament tot el servei des de primera hora. A partir d’aleshores, els trens s’han recuperat progressivament, amb retards importants. També s’han vist afectats els trens de llarga distància que circulen per via convencional. La presidenta d’Adif, María Luisa Domínguez, compareixerà aquesta tarda a l’estació de Sants per donar explicacions de la incidència.

Entre els usuaris de Rodalies hi ha qui ha optat per reclamar la devolució del bitllet aquest mateix divendres. Així, a les taquilles d’informació de l’estació de Sants de Barcelona s’hi han acostat alguns viatgers que, tiquet en mà, demanaven que els tornessin els diners. Allà també hi havia els usuaris que demanaven informació o volien comprar el bitllet de forma habitual o l’abonament gratuït, que ha començat a funcionar fa uns dies.  

La Concha, veïna de Sant Joan Despí que anava a Reus, ha hagut d’esperar unes dues hores aturada al tren. “He demanat que em tornin els cèntims perquè havia agafat anada i tornada i m’ho han fet sense problemes”, ha explicat a l’ACN. “És de sentit comú. No és culpa dels usuaris que això passi i l’empresa no ho ha fet a posta, però ha d’assumir responsabilitats “, ha afegit. En el seu cas, no agafa Rodalies cada dia perquè està jubilada, però sí que fa el recorregut fins a Reus algunes vegades al mes, tot i que ha confessat que normalment funciona correctament.

Rosa Soler, de Vilafranca del Penedès i també afectada per l’aturada de Rodalies, venia de fer una devolució, però en el seu cas d’un tiquet de fa dies. “Soc d’aquí, conec el terreny que trepitjo i estic molt acostumada a les falles. Soc habitual de Renfe perquè no hi ha res més, però és molt cansat, de veritat”, ha lamentat. A ella, l’aturada general del servei de Rodalies l’ha obligat a demanar a un fill que la portés en cotxe a Barcelona per anar al metge, on ha arribat amb una hora de retard. Ara, es disposava a tornar a Vilafranca del Penedès en tren.