Dimecres, 23 de juny de 2021 - Edició 1062
La República

Renfe s’ofereix a FGC per optar conjuntament a operar l’alta velocitat a Occitània

ACN Barcelona.-El president de Renfe, Isaías Táboas, ha explicat aquest divendres que l’operadora estaria disposada a optar conjuntament amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) per prestar el servei […]

Avatar
Agències 21/02/2020

ACN Barcelona.-El president de Renfe, Isaías Táboas, ha explicat aquest divendres que l’operadora estaria disposada a optar conjuntament amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) per prestar el servei d’alta velocitat a Occitània. Així ho ha comentat el president de Renfe en una conversa informal amb periodistes després de finalitzar la seva conferència a la Fundació Cercle d’infraestructures. Táboas no ha especificat amb quina fórmula empresarial es podria dur a terme aquesta aliança. Per la seva banda, fonts de FGC han explicat a l’ACN que l’empresa ja ha tancat un acord amb un operador de serveis d’alta velocitat francès, tot i que no han volgut revelar-ne el nom perquè de moment és “confidencial”.

El president de FGC, Ricard Font, ha comentat en diverses ocasions que estudia presentar-se a concursos per operar a Occitània i al País Valencià. Fa poc més de mig any, Font va explicar que a Ferrocarrils li agradaria participar en la liberalització de l’alta velocitat amb un servei que permetés unir Lleida i Tolosa de Llenguadoc i Montpeller -passant per Tarragona, Reus, l’Aeroport del Prat, Barcelona, aeroport de Girona, Girona, Figueres, Perpinyà i Narbona. Segons Font, però, primer caldria fer una proposta al Govern perquè decideixi fins a quin nivell s’hi implica. En aquest sentit, la companyia calcula que hi té detectada una demanda de 4 milions de passatgers a l’any.Pel que fa en un àmbit més local, Táboas ha destacat de FGC la “sort” que té la companyia catalana de disposar d’una única xarxa “específica i única” a diferència de Renfe, que ha de compartir la infraestructura amb altres operadors, com els de mercaderies, i altres tipus de trens, com els mitja i llarga distància, tots ells a velocitats diferents, i la “dificultat” que genera combinar els diferents solcs. “Com a operador és el gran desideràtum i la gran enveja”, ha assenyalat el president de Renfe.