Dijous, 23 de setembre de 2021 - Edició 1155
La República

Renfe espera tenir decidit quan posarà en marxa l’AVLO al voltant de l’1 de febrer

ACN Madrid.-El president de Renfe, Isaías Taboas, espera tenir decidit quan posarà en marxa el servei ‘low cost’ AVLO al voltant de l’1 de febrer, coincidint amb el 80è aniversari […]

Avatar
Agències 14/12/2020

ACN Madrid.-El president de Renfe, Isaías Taboas, espera tenir decidit quan posarà en marxa el servei ‘low cost’ AVLO al voltant de l’1 de febrer, coincidint amb el 80è aniversari de la companyia. Així ho ha explicat en una entrevista al ‘Cinco Días’ aquest dilluns, coincidint amb el primer dia de la liberalització de l’alta velocitat en el transport de viatgers. “La societat espanyola donarà un gir sobre la percepció de la mobilitat quan comenci la vacunació. En aquest moment decidirem sobre el llançament de l’AVLO”, comenta. Per Táboas, l’entrada de nous operadors en el sector ferroviari “és una gran oportunitat per demostrar-nos què estem fent bé i què podem aprendre dels competidors”. “Si tenim quelcom a millorar, ho farem sense rubor”, afegeix.

Segons el president de la companyia, l’entrada de competència suposa un “canvi cultural” després de rivalitzar amb l’avió i l’autobús. Tot i que aquest dilluns el sector de l’alta velocitat ha quedat oficialment liberalitzat, encara no es veuran trens competint amb Renfe fins a la primavera que ve en el cas d’Ouigo, la companyia de baix cost de SNCF, i el 2022 en el cas d’Ilsa, participada per Trenitalia i Air Nostrum. Táboas admet que aquest retard donarà més “marge” a Renfe per reaccionar davant l’arribada de les noves empreses.Tampoc opera encara el servei ‘low cost’ d’alta velocitat AVLO que havia de començar a circular el passat 6 d’abril però la seva posada en marxa va quedar ajornada fins a nou avís com a conseqüència de al pandèmia. En l’entrevista Táboas explica que està “tot a punt” però que cal que “desaparegui la incertesa perquè la gent que no agafava el tren ara s’hi senti atreta”.Segons el president de Renfe, espera obtenir un marge de benefici del 3% amb l’AVLO i aspira que l’oferta comercial sigui “rendible perquè no li costi res als espanyols a través dels seus impostos” mitjançant “preus assequibles però tractant de no ‘cannibalitzar’ l’AVE”. Amb tot, preveu que l’entrada d’Ouigo a partir del maig tregui “un nombre molt concret de passatgers” entre Barcelona i Madrid, ja que només oferirà cinc trajectes.380 milions de pèrdues abans d’ajustosEn l’entrevista a ‘Cinco Días’, Táboas avança que la companyia espera tancar l’exercici amb unes pèrdues, abans d’ajustos, de 380 milions d’euros pels efectes derivats de la pandèmia. Tot i així, ha comentat que s’han reduït algunes despeses per la menor activitat però se n’han mantingut d’altres, com les de personal. Tot i així, apunta que les pèrdues són “excepcionals” i que l’equilibri es recuperarà més endavant amb el retorn dels viatgers.