Dijous, 29 d'octubre de 2020 - Edició 826
La República

Renfe buscarà finançament europeu per fer més àgil la línia R4 de Rodalies al tram de Montcada Bifurcació

ACN Barcelona.-Renfe buscarà finançament en els fons europeus per a la reconstrucció econòmica per fer més àgil la línia R4 de Rodalies al tram de Montcada Bifurcació. Així ho han […]

Avatar
Agències 14/10/2020

ACN Barcelona.-Renfe buscarà finançament en els fons europeus per a la reconstrucció econòmica per fer més àgil la línia R4 de Rodalies al tram de Montcada Bifurcació. Així ho han anunciat, aquest dimecres el matí, els representants de la companyia a alcaldes i representants del territori per on transcorre la línia, en una reunió telemàtica. Segons han avançat, la previsió del govern espanyol és aprofitar l’ajut per donar un impuls al tram de Montcada Bifurcació i aplicar mesures que evitin que els trens de l’R4 i R3 de Rodalies no puguin circular de manera simultània.

La inversió prevista, han manifestat els responsables de Renfe i Adif a Catalunya en la reunió, preveu fer més competitiva la via a Montcada a través de la suma de diferents actuacions relacionades amb l’eliminació de limitacions temporals de velocitat, millores en seguretat en matèria de senyalització i control (ERTMS) i les alternatives en la remodelació a l’estació de Moncada. També hi ha prevista una actuació a l’estació de la Sagrera de Barcelona, que permetrà l’entrada de vuit línies d’alta velocitat i vuit línies de Rodalies, entre les quals l’R4.Els accidents mortalsA banda, des del Consell Comarcal del Bages han aprofitat la trobada per reclamar els detalls dels informes del Ministeri de Foment “que haurien d’aclarir les causes reals dels darrers accidents mortals a l’R4”. Segons l’ens comarcal, però, tant Renfe com Adif han defugit parlar de les causes dels sinistres, al·legant que estan en mans dels jutges.Inversions fetesEn la reunió els representants de Renfe i Adif han explicat les inversions realitzades a la línia els darrers mesos pel que fa a la rehabilitació trinxeres, millora dels passos a nivell, renovacions de vies i la previsió de la instal·lació del sistema ERTMS a tota la línia, una obra adjudicada aquest estiu i que hauria d’estar acabada d’aquí a tres anys. Pel que fa a les estacions es preveuen millores a les estacions de Sant Vicenç de Castellet i també a Vacarisses Torreblanca.

Relacionats