Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Renault liderarà el negoci europeu de l’aliança amb Nissan i Mitsubishi i creixen els dubtes per la planta de Barcelona

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’aliança entre Renault, Nissan i Mitsubishi ha anunciat aquest dimecres que es repartirà zones geogràfiques d’influència i el lideratge en determinats segments del mercat i tipus de vehicle per reduir en un 40% els seus costos. La decisió implica que la francesa Renault sigui l’encarregada del negoci a Europa, cosa que no aclareix encara què passarà amb les plantes de Nissan a Barcelona i augmenta els dubtes sobre el seu futur. Nissan pretén centrar-se en el negoci a la Xina, Amèrica del Nord i el Japó, mentre que Mitsubishi liderarà l’aliança al sud-est asiàtic i Oceania. Les tres empreses preveuen que aquest sistema impliqui que prop del 50% dels models de l’Aliança siguin desenvolupats i produïts pel líder de cada zona el 2025.

L’Aliança entre Renault, Nissan i Mitsubishi ha acordat definir diferents parts del món com a “regions de referència” per a cada empresa, amb l’objectiu de ser “entre els més competitius”, segons han indicat en un comunicat. Amb cada automobilística com a referent en la seva regió, es repartiran també segments de negoci. Així, Nissan liderarà la renovació dels totcamins C-SUV a partir del 2025, els de mida mitjana (Qashqai), mentre que la renovació del segment de totcamins B a Europa, els petits, el portarà Renault (Juke, Renault Captur). Això implica que la planta de Nissan a Sunderland (Regne Unit), que produeix precisament el Qashqai i el Juke, té més bones perspectives de futur que la de Barcelona, que està amb una producció actualment molt baixa i centrada en al furgoneta elèctrica. Renault també té fàbriques a Espanya: a Palència, Valladolid i Sevilla. I és que l’Aliança també es reparteix el desenvolupament de plataformes o nous sistemes, destinant per exemple a Nissan els vehicles autònoms. Renault liderarà les tecnologies de cotxes connectats basats en la plataforma Android i Nissan ho farà a la Xina, mentre que la francesa també es quedarà amb el negoci de l’arquitectura central del cotxe elèctric.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió