Dimarts, 15 de juny de 2021 - Edició 1055
La República

Reig Jofre augmenta els seus beneficis un 14,7% el 2020, fins als 5,6 milions d’euros

ACN Barcelona.-Els laboratoris Reig Jofre han augmentat els seus beneficis un 14,7% durant el 2020, fins als 5,6 MEUR, segons ha informat aquest divendres la companyia aquest divendres a la […]

Avatar
Agències 26/02/2021

ACN Barcelona.-Els laboratoris Reig Jofre han augmentat els seus beneficis un 14,7% durant el 2020, fins als 5,6 MEUR, segons ha informat aquest divendres la companyia aquest divendres a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Els ingressos també han pujat en la mateixa proporció (14,9%), fins als 230 milions d’euros tot i les “nombroses incerteses” d’aquest any passat mentre que les despeses s’han incrementat un 16% per la integració de la xarxa de vendes del nou negoci osteoarticular i l’inici de la contractació del personal tècnic per a la nova planta de Barcelona, dedicat a la fabricació d’injectables i vacunes. Al desembre passat, la companyia va anunciar un acord amb Janssen per produir una vacuna contra la covid-19.

Les tres divisions de Reig Jofre van presentar creixements positius en les xifres de vendes. La divisió de Pharma Tech, que representa el 48% de les vendes, va aconseguir un creixement del 12% -fins als 11,7 milions d’euros- gràcies a la fabricació de medicaments essencials vinculats a la crisi de la covid-19, principalment sedants, analgèsics i relaxants muscular; i a la bona evolució dels mercats a nivell internacional. Altres productes, com els antibiòtics, han retrocedit en vendes per les mesures de distanciament social que han generat menys infeccions.La divisió d’Speciality Products va augmentar un 28% gràcies a l’àrea terapèutica osteoarticular, que aporta 29 milions d’euros d’ingressos a l’any. La resta de la divisió, centrada en al dermatologia i la salut de la dona, presenta una reducció del 2% dels ingressos pel descens de les visites mèdiques dels pacients d’on han sortit menys receptes. Aquesta divisió representa el 29% del total.Per últim, l’àrea de Consumer Healthcare va augmentar un 7%, fins als 52,2 milions d’euros. Suposa el 23% de les vendes, que s’han vist impulsades pel creixement de les gammes OTC de desinfecció, com alcohols i clorhexidines, entre d’altres, i de gammes de complements alimentaris orientades a l’enfortiment del sistema immunològics, com vitamines i probiòtics. En canvi, els productes per controlar el pes han retrocedit. Per àrees geogràfiques, el mercat espanyol representa el 45% dels ingressos, un 15% més el 2020, pel nou negoci osteoarticular i afavorit per la demanda de medicaments essencials. Els mercats de la UE (37% del total) han crescut un 8%, en especial els productes injectables essencials de l’àrea osteoarticular. La quota de mercat als països europeus de fora a Unió suposa el 5%. En la resta de països, es concentra el 13% de les vendes, que presenten un 44% més en ingressos gràcies a l’àrea de Tecnologies farmacèutiques.