Dimecres, 23 de juny de 2021 - Edició 1063
La República

Puig tanca el 2020 amb 72 milions de pèrdues per la caiguda de les vendes d’un 24%: “És el pitjor any de la història”

ACN Barcelona.-El grup de perfumeria Puig tanca el 2020 amb 72 milions de pèrdues i una facturació de 1.537 milions d’euros, una caiguda de les vendes del 24%, que encara […]

Avatar
Agències 28/04/2021

ACN Barcelona.-El grup de perfumeria Puig tanca el 2020 amb 72 milions de pèrdues i una facturació de 1.537 milions d’euros, una caiguda de les vendes del 24%, que encara hauria sigut més acusada sense la compra de la marca britànica de maquillatge Charlotte Tilbury l’estiu passat. “És el pitjor any de la nostra història”, ha sentenciat el president i conseller delegat de l’empresa, Marc Puig, en la roda de premsa anual per presentar els resultats, que s’ha celebrat aquest dimecres. El grup es troba en plena reestructuració i aposta per la vertical de maquillatge i de productes per a la cura de la pell. Tot i aquest 2020 “complicat”, preveu duplicar les xifres de venda en dos anys i triplicar-la en cinc, arribant als 4.500 milions de facturació el 2025.

El propietari de marques com Carolina Herrera o Paco Rabanne centrarà el creixement en la implantació a Xina i a Àsia en general, un mercat que ara genera el 7% de la facturació, un percentatge que esperen que augmenti fins al 25%. El grup de perfumeria, moda i cosmètica també apostarà per incrementar la distribució en el canal digital, que ara representa un 13% de les vendes i que d’aquí a cinc anys hauria de suposar el 30% del total. El sotrac de la covid ha comportat algun tipus d’ajustament de plantilla al grup amb presència a 26 països, que el president i conseller delegat de l’empresa no ha quantificat.