Dimecres, 4 d'agost de 2021 - Edició 1105
La República

Puig preveu una caiguda de la facturació fins als 1.500 MEUR aquest any i vol arribar a 3.000 MEUR el 2023

ACN Barcelona.-Puig preveu una disminució “significativa” de la facturació d’aquest any per l’impacte del coronavirus. En concret, la companyia preveu passar dels 2.000 milions d’euros registrats el 2019 a 1.500 […]

Avatar
Agències 09/12/2020

ACN Barcelona.-Puig preveu una disminució “significativa” de la facturació d’aquest any per l’impacte del coronavirus. En concret, la companyia preveu passar dels 2.000 milions d’euros registrats el 2019 a 1.500 enguany. A mesura que els efectes de la pandèmia comencin a retrocedir, l’empresa espera un important repunt de l’activitat, superant els 2.000 milions d’euros el 2021. L’objectiu és assolir una xifra de vendes de 3.000 milions d’euros el 2023 i superar els 4.000 milions el 2025. En aquest context, la companyia ha reorganitzat la seva estructura empresarial amb la creació de les divisions ‘Beauty and Fashion’, Charlotte Tilbury i Derma, operatives a partir de l’1 de gener de 2021.

La divisió de ‘Beauty and Fashion’ estarà formada per les marques de Paco Rabanne, Carolina Herrera, Jean Paul Gaultier, Nina Ricci, Dries Van Noten, Penhaligon’s i L’Artisan Parfumeur. Així mateix, comptarà amb les llicències de bellesa de Christian Louboutin i Comme des Garçons Parfums, així com les marques Lifestyle Adolfo Dominguez, Antonio Banderas, Shakira o Benetton. El negoci de les fragàncies d’aquestes marques posiciona a Puig com la cinquena companyia del món de la perfumeria selectiva, amb una quota de mercat propera al 10% i amb tres marques en el top vint de la classificació mundial. La divisió Charlotte Tilbury integrarà aquesta marca de bellesa, la participació majoritària de la qual va ser adquirida per Puig el passat mes de juny. La nova divisió Derma incorporarà les companyies Uriage i Apivita, en les quals la companyia també té una participació majoritària, a més de la participació del 50% a Isdin. El conjunt de les tres marques posiciona a Puig com el tercer grup del sector dermocosmètic de venda en farmàcies a Europa, amb dues de les marques en el top deu de la classificació. Amb aquest escenari de creixement impulsat pels plans de les tres divisions i les seves marques, l’empresa preveu assolir els 3.000 milions d’euros en vendes el 2023. De cara al 2025, la companyia estima que la seva cartera tingui dues marques properes als mil milions d’euros en vendes, Paco Rabanne i Carolina Herrera; dues marques en 500 milions, Isdin i Charlotte Tilbury, i altres com Jean Paul Gaultier, Uriage o Apivita entre els 100 milions i 500 milions d’euros. La companyia espera un creixement notable per la penetració digital i el creixement a la Xina, que suposaran un 30% i un 25% de les vendes, respectivament, el 2025. Puig té firmats acords que permetran assolir posicions majoritàries en companyies en les quals avui té una presència minoritària, com Loto del Sur a Colòmbia o Kama Ayurveda a l’Índia.