ACN Barcelona.-L’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) ha afirmat aquest dimecres que els 1.700 MEUR previstos per a l’ampliació del Prat permetrien resoldre “bona part” de les mancances de la xarxa de rodalies i regionals de Catalunya. En concret, detallen que aquest seria el cost total de fer tots els desdoblaments pendents a la xarxa de rodalies (R3 i R1), iniciar les obres del túnel de Montcada (R4) i crear un servei ferroviari regional en alta velocitat per a les ciutats no metropolitanes (R11 a R17). L’entitat es reafirma en el seu posicionament contrari a l’ampliació de l’aeroport i anuncia que participarà activament en totes les mobilitzacions que es convoquin contra l’ampliació.
L’entitat afirma que una tendència creixent a Europa és la substitució dels vols de curt i mig abast per relacions ferroviàries diürnes de menys de quatre hores o nocturnes de 8 a 12 hores. Afegeixen que la situació geogràfica de Catalunya permet establir serveis amb temps competitius amb totes les ciutats de la península Ibèrica i amb bona part de l’Europa central i meridional.Lamenten que l’ampliació del Prat, el “desinterès històric” de RENFE per operar trens nocturns i l’estructura radial de l’alta velocitat espanyola “normalitzen l’opció aèria”. Conclouen que aquests desplaçaments “es poden resoldre perfectament amb ferrocarril amb un cost econòmic i ambiental molt menor”.PTP critica que “la sostenibilitat s’incorpora al discurs polític ‘correcte’ com a recurs retòric, però es deixa de banda de pressa a l’hora de prendre decisions”. Afirmen que ha estat “més fàcil” consensuar l’ampliació del Prat que “implantar el carril bus a la B23, reclamat des de fa més de vint anys”.