ACN Barcelona – PSOE i PDeCAT estudien una proposta per modificar la Llei d’Enjudiciament Criminal en l’apartat que va servir per retirar l’acta dels líders del procés. Ho fan a partir d’una esmena que el grup parlamentari català ha presentat a la Llei d’eficiència organitzativa a l’Administració de Justícia. En el marc de la negociació d’aquesta segona llei, els socialistes han entrat al debat de la petició que el PDeCAT fa sobre la primera, i els han presentat una emena transaccional. Fonts del PDeCAT han explicat a l’ACN que ara estudiaran el redactat que proposa el PSOE, tot i que han afegit que la tramitació d’aquesta segona norma s’ha posposat als gener o febrer, per la qual cosa tenen temps d’inspeccionar-lo a fons abans de decidir si l’accepten.
<em>(S’actualitza la informació amb el detall concret de la llei on s’ha presentat la proposta d’esmena de la Llei d’Enjudiciament Criminal del PDeCAT i la postura del grup català d’estudiar la contraproposta que li ha fet arribar el PSOE)</em>
Segons ha pogut saber l’ACN, l’esmena transaccional presentada pel PSOE a la proposta inicial del PDeCAT condicionaria la retirada de l’escó al fet que el delicte pel qual és processat un diputat sigui greu o molt greu, suposi una pena d’inhabilitació o suspensió i s’hagi comès amb violència o intimidació.



