ACN Barcelona.-Podem Catalunya ha demanat a la Generalitat que tingui en compte les realitats dels alumnes en el context de crisi pel coronavirus i ha assegurat que el tercer trimestre no pot ser avaluable. Per a la formació, s’hauria de deixar de banda el contingut curricular que s’hauria tractat en classes presencials i s’hauria de prioritzar el contacte personal perquè “l’estudiant pugui expressar les angoixes i les inquietuds envers la crisi”. “Ni una casa és una escola, ni tot l’alumnat té tots els mitjans, ni els pares i mares han de fer de professors”, han manifestat. En aquest sentit, han volgut recordar que existeixen segregació dins el sistema educatiu i que, pels propis contextos, l’alumnat “no es troba en igualtat de condicions”.
La formació ha alertat que la desigualtat pot augmentar amb la crisi sanitària i proposen “donar suport” a l’estudiantat i proposar exercicis que ajudin a tenir “una actitud positiva”. Consideren que el suport i comprensió a les situacions diverses dels alumnes durant el confinament és “fonamental” i recorden que, en molts casos, es dificulta la concentració dels estudiants i el seguiment acadèmic.Podem també ha reclamat que el Govern posi a disposició del professorat les eines necessàries perquè puguin respondre a la problemàtica, inclosos els recursos pel contacte telemàtic a aquelles famílies que no tenen ordinador o connexió a internet. “La situació és totalment excepcional i per tant la resposta des de l’educació també ho ha de ser, no es pot actuar donant l’esquena a la problemàtica”, avisen.La formació morada ha exigit “instruccions clares” en relació a les situacions en què sí que es necessiti una qualificació per tal de continuar els estudis, com podria ser el cas de qui acaba l’ESO, l’FP, el batxillerat o la universitat.A més, i en relació a una hipotètica tornada a les escoles abans d’acabar el curs, Podem ha assegurat que “el millor que es pot fer” és ajudar l’alumnat a recuperar amics i professorat per “facilitar l’intercanvi d’experiències i sentiments” i “tancar el curs d’una manera positiva”.