Dijous, 29 de juliol de 2021 - Edició 1099
La República

PIMEComerç alerta que un 37% dels associats veu negatiu l’impacte del ‘Black Friday’

ACN Barcelona.-PIMEComerç assegura que el ‘Black Friday’ té un impacte “negatiu o molt negatiu” per a un 37% dels seus associats. Segons ha explicat la patronal en un comunicat després […]

Avatar
Agències 23/11/2020

ACN Barcelona.-PIMEComerç assegura que el ‘Black Friday’ té un impacte “negatiu o molt negatiu” per a un 37% dels seus associats. Segons ha explicat la patronal en un comunicat després d’enquestar els seus membres, la tendència va a l’alça ja que l’any passat eren un 9% els que no veien amb bons ulls aquesta jornada de promocions. Malgrat les males perspectives de cara al ‘Black Friday’, un 43% dels establiments assegura que se sumarà a les promocions, mentre que un 35% diu que no i un 22% encara no ho té clar. D’altra banda, PIMEComerç constata que aquest any un 70% de les botigues faran promocions o ofertes abans del 7 de gener, la data habitual d’inici de la campanya.

“El sector no pot esperar més a materialitzar les vendes, i més si es té en compte la incertesa en l’evolució de les mesures de reobertura”, afirma la patronal. “El comerç opta per apostar fort per vendre com més aviat millor”, afegeix PIMEComerç, encara que això suposi fer promocions abans de les dates habituals. De fet, l’any passat, només un 30% dels establiments optava per aquesta opció, percentatge que ara creix al 70%. Un 80% dels enquestats també creu que amb el relaxament de les restriccions es milloraran les vendes.Una altra de les dades de l’enquesta és que el 60% dels consultats farà ús de sistemes de venda digital, com la botiga online, apps mòbils o xarxes socials. El percentatge de pimes que el 2019 comptaven amb aquesta opció era del 21%. “El salt cap endavant de la digitalització del comerç es fa més que evident”, constata PIMEComerç. D’altra banda, la patronal apunta que la previsió de tancament de comerços es manté en el 12%, com es preveia a principis d’any.