Dilluns, 26 de setembre de 2022 - Edició 1522
La República

Pau Vallvé, el Tricicle, Sol Picó o Quim Masfarrer, protagonistes de la nova temporada de L’Atlàntida de Vic

ACN Vic – La tretzena temporada de música i arts escèniques del Teatre L’Atlàntida portarà a Vic una programació “diversa, plural i compromesa”. La directora general de l’Atlàntida, Montse Catllà, […]

Agències 13/07/2022

ACN Vic – La tretzena temporada de música i arts escèniques del Teatre L’Atlàntida portarà a Vic una programació “diversa, plural i compromesa”. La directora general de l’Atlàntida, Montse Catllà, ha destacat que s’ha elaborat una temporada que reforça la presència d’espectacles per a tots els públics on la mirada crítica esdevé un “element comú” de tota la programació. Entre els noms més destacats de la temporada que començarà el mes de setembre i s’allargarà fins al gener de l’any que ve, hi ha Pau Vallvé, el Tricicle, Sol Picó o Quim Masferrer. Com a novetat, s’estrenen dues línies temàtiques, una sobre les migracions i una altra sobre memòria històrica. La venda d’entrades al públic general s’obre el 19 de juliol.

Sobre el fenomen de les migracions, L’Atlàntida estrenarà projectes com ‘Migrare’, on la companyia Maduixa Teatre oferirà dansa sobre xanques, o ‘Síndrome de gel’, una proposta dirigida per Xicu Masó.

Pel que fa a l’altra línia temàtica, la de la memòria històrica, el teatre vigatà proposa ‘Rojos’, un projecte de dansa i moviment dirigit per Joan Diego Botto a partir de textos de Lorca, i l’estrena de l’òpera ‘La balada d’en Solé Sugranyes’, de Jaume Aiats, on a partir de polifonies tradicionals es parla sobre la mort d’un militant anarquista. L’òpera és una coproducció amb l’Obrador de la Fira Mediterrània de Manresa.

Entre la programació d’aquest semestre de L’Atlàntida s’hi poden trobar tant obres de referència en l’àmbit nacional, internacional i local, sis estrenes, dues produccions pròpies i diferents projectes en els quals s’ha donat suport a la producció.

En el comunicat de L’Atlàntida, el teatre també destaca que gràcies a una combinació estratègica d’espectacles de risc amb propostes més comercials adreçades a nous públics, durant el 2021 es va aconseguir una mitjana d’ocupació superior al 70%.