Dimarts, 16 d'agost de 2022 - Edició 1482
La República

Patronals de les VTC veuen “injustificades i desproporcionades” les restriccions al sector

ACN Barcelona – Feneval i Unauto-VTC han considerat “injustificades i desproporcionades” les restriccions al sector dels vehicles de lloguer amb conductor que planteja el decret pactat aquest divendres pel Govern […]

Agències 01/07/2022

ACN Barcelona – Feneval i Unauto-VTC han considerat “injustificades i desproporcionades” les restriccions al sector dels vehicles de lloguer amb conductor que planteja el decret pactat aquest divendres pel Govern i el PSC per regular els trajectes urbans d’aquest servei. La Generalitat preveu aprovar el text la setmana que ve i convalidar-lo al Parlament abans de final de mes. Les dues patronals alerten que el decret es pot traduir en “la destrucció parcial” d’un sector que dona feina a “milers de famílies catalanes”. Alhora lamenten que la norma s’ha elaborat “a esquenes del sector i al dictat d’una part del sector del taxi”. En aquest sentit han considerat que l’executiu ha cedit a les “pressions” del cantó “més radical” d’aquest col·lectiu.

En un comunicat conjunt, les dues patronals es mostren “sorpresos” que no es tinguin en compte “les demandes dels ciutadans”. A parer de les dues organitzacions, els usuaris han “mostrat al llarg dels anys” que ambdues modalitat de transport són “necessàries” i que la convivència de taxis i VTC “no és només viable, sinó que a més beneficia el ciutadà i la imatge de la ciutat”.

També consideren que la demanda de viatges té un volum “molt superior” al que pot absorbir el sector del taxi, per la qual cosa, el VTC no posa “en joc” la supervivència del sector.

A més argumenten que en un moment en què Barcelona viu “una gran escassetat d’alternatives de transport”, eliminar “milers” de llicències VTC de Catalunya “no només empitjorarà la mobilitat dels barcelonins, sinó que perjudicarà greument la imatge de la ciutat”.

Per tot plegat Feneval i Unauto-VTC preguen que “no es cedeixi, un cop més, a les pressions del sector més radical del taxi”, i que es tingui “en compte” la veu d’un sector que “ha aportat solucions de mobilitat”, “oportunitats laborals” i “riquesa a Catalunya”.

Les dues entitats reaccionen així a l’acord de Govern i PSC per tirar endavant el decret que ha de regular els trajectes urbans dels VTC a Barcelona. Entre els aspectes que inclourà hi ha la precontractació dels serveis amb almenys 15 minuts d’antelació, mesura inclosa en l’actual decret; l’enduriment de les sancions per als vehicles que operin a la capital catalana amb llicències d’altres punts de l’Estat, que els conductors disposin de dos anys de carnet com a mínim i que el vehicle porti com a mínim un any vinculat a la llicència.