Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Nova tanda de mobilitzacions dels treballadors d’Avanza per reclamar un conveni col·lectiu “digne” i nous vehicles

|

- Publicitat -

ACN Viladecans – Els treballadors d’Avanza, l’operador del servei de bus al Baix Llobregat sud, han iniciat aquest dimecres una nova tanda de protestes per reclamar un conveni col·lectiu “digne” i nous vehicles per oferir un servei als usuaris “com cal”. José Trigueros, secretari general d’UGT a Avanza, denuncia que tenen congelat el sou des del 2019 i que la direcció de l’empresa no vol atendre les seves demandes, que passen per un increment del 6% entre el 2022 i el 2023 i l’adequació a l’IPC. A més, lamenten que els nous vehicles promesos per l’AMB arriben amb “comptagotes” fent impossible oferir un servei de qualitat als usuaris. “Estem sota mínims en tots els aspectes i tant la direcció com l’AMB no fan res per millorar la situació”, ha afegit.

La d’aquest dilluns és la primera de les tres jornades de protesta convocades aquesta setmana pel comitè d’empresa. Com en les realitzades el passat mes de desembre, els tres dies es faran aturades de tres hores per torn.

Publicitat

Rere una pancarta on es podia llegir ‘Per un conveni just i un servei de qualitat’, una cinquantena de treballadors, escortats per la Policia Local, han sortit de les cotxeres de l’empresa a Viladecans per fer un recorregut circular pels carrers del municipi amb parada inclosa davant l’ajuntament.

Els treballadors, que han rebut el suport del secretari general de la UGT, Camil Ros, demanen un nou conveni laboral, amb una millora de les condicions, i denuncien el mal estat de la flota, que en els últims temps també ha generat nombroses queixes del usuaris i, fins i tot, una multa de 300.000 euros de l’Autoritat Metropolitana del Transport (ATM) per mal servei.

Sobre l’estat dels autobusos, José Trigueros denuncia que molts d’ells no es poden utilitzar, el que fa que diàriament es deixin de prestar una trentena de serveis. En aquest sentit, critica que els nous vehicles promesos per l’AMB -136 en total- estan arribant amb “comptagotes”. De la trentena que havien d’arribar aquest mes de gener només han rebut sis cedits per un altre operador. “Ho justifiquen tot amb la guerra d’Ucraïna i la falta de components, però nosaltres hi veiem immobilisme”, rebla.

En els darrers temps, a més, la situació ha empitjorat amb una sèrie de sabotatges que s’estan produint. Aquest dimarts, sense anar més lluny, un grup de persones ha trencat els vidres de mitja dotzena d’autobusos, afegint-los a la llista dels que no es poden utilitzar per diferents motius. “No sabem qui són els responsables, els treballadors segur que no, però és cert que els ànims s’estan crispant”, reconeix Trigueros.

Per Camil Ros, secretari general de la UGT, conflictes com els d’Avanza, cada cop més freqüents, són el resultat d’una política de “concursos públics reventats” que, com altres administracions, segueix l’AMB. Una manera de fer que empitjora les condicions laborals dels treballadors i la qualitat del servei per manca d’inversió. Per Ros la solució passa perquè l’AMB doni “una solució global” amb concursos públics “seriosos” que permetin a les empreses oferir bones condicions nlaborals i de servei. 

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió