Dimarts, 15 de juny de 2021 - Edició 1055
La República

Només el 10% de les empreses del clúster nàutic de Barcelona han aplicat un ERTO per la pandèmia

ACN Barcelona.-La crisi de la pandèmia s’ha deixat sentir amb menys intensitat en el sector nàutic de Barcelona i només el 10% de les empreses han aplicat un ERTO als […]

Avatar
Agències 22/04/2021

ACN Barcelona.-La crisi de la pandèmia s’ha deixat sentir amb menys intensitat en el sector nàutic de Barcelona i només el 10% de les empreses han aplicat un ERTO als seus treballadors. Així ho ha assegurat aquest dijous el director general del Barcelona Clúster Nàutic, Andor Serra, en la taula rodona ‘Barcelona, hub marítim i nàutic del Mediterrani. Oportunitat per a la recuperació econòmica de la ciutat’, on també ha apuntat que el 20% de les empreses han recuperat el 100% de l’activitat, el 25% ho farà durant el poper trimestre i el 45% al llarg del 2022. Per la seva banda, el director financer de l’empresa de reparació de megaiots MB92, Antoni Cirera, han dit que cada any sumen un 30% de nous clients i ha lamentat que ja s’han quedat sense més espai.

Serra ha subratllat que s'”ha cuidat molt” els treballadors del sector perquè són “molt importants”, en especial en sector serveis i industrial, i ha comentat que les empreses han aplicat mesures de flexibilització conscients que la situació milloraria. “La gent que venim de mar estem acostumats al vent de prova. El medi és dur i sabem navegar amb aquest vent. Què fem? Trimem les veles i esperem que vingui la rolada”, ha afegit. No obstant això, ha cridat a ser “prudents” i esperar “una mica més” que arribi la recuperació de la mà del turisme, sobretot al 2022. “El sector nàutic veu amb optimisme el futur i per això ha anat treballant i preparant-se”, ha assenyalat Serra, que ha precisat que fins al 75% dels socis vol invertir més en els seus respectius negocis.Per la seva banda, el director general de Marina Port Vell, Ignacio Erroz, també ha remarcat que el sector està “clarament vinculat” al turisme i que també serà “clau” en la recuperació econòmica. Ha reivindicat les oportunitats que genera Barcelona com a ‘hub’ marítim i nàutic i internacional i ha reivindicat el Port Vell com a infraestructura especialitzada per als grans iots. En aquest sentit, les instal·lacions disposen de 150 amarratges d’entre 30 i 190 metres d’eslora i un moll de 400 metres, únic en els ports de les mateixes característiques.Erroz ha apuntat que un iot de tingui uns 50 o 60 metre d’eslora té un cost de manteniment aproximat de 3 milions d’euros, una xifra que es multiplica si l’embarcació encara és més gran. A més, el director general ha destacat que Barcelona actua com a “zona tractora” per a tot el litoral català, i considera que el sector de la nàutica genera una oportunitat de creixement i generació d’activitat econòmica amb un “alt valor afegit”.