Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024
Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024

Noel Alimentaria tanca el 2018 amb una facturació de 277 MEUR, un 8% més que l’any anterior

|

- Publicitat -

ACN Sant Joan les Fonts.-La càrnia garrotxina Noel Alimentaria ha tancat el 2018 amb una facturació de 277 milions d’euros (MEUR), cosa que representa un increment del 8,2% respecte l’any anterior que va ser de 256 MEUR. D’aquesta manera, se segueix amb la tendència de creixement sostingut dels darrers anys. Pel que fa a la producció, s’han assolit les 66.665 tones, un 12,7% més que el 2017 quan es va arribar a les 59.148 tones. Amb presència amb més de 60 països, l’estratègia internacional de l’empresa passa per consolidar els mercats on ja té presència i començar a expandir-se a països com Estats Units, Xina i Llatinoamèrica. Durant el 2018, la càrnia ha invertit 14 MEUR, dels quals 6 MEUR s’han destinat a ampliar la secció de cuits (especialment el pernil cuit).

Els cuits que elabora Noel Alimentaria són la principal activitat si bé s’ha fet una aposta per la diversificació de negoci amb l’entrada a segments com les pizzes refrigerades artesanes de gamma alta, el sushi, l”snacking’ carni o els productes per a usuaris amb dietes flexiterianes. Per aconseguir-ho, durant el 2018 va crear Sensei Sushi amb una inversió de 2,5 milions d’euros dedicada a la producció de sushi envasat. També durant l’any passat, va llançar el Kubdu Mediterranian Biltong, un producte que té el seu origen en una ‘start up’ que Noel va adquirir a finals del 2017. En el cas de les pizzes, l’empresa va fer una aliança estratègica amb Casa Bona Tradicional, una empresa amb seu a Calonge (Baix Empordà).Entre les noves gammes que ha posat a la venda, destaca la ‘Veggie’ creada el 2016 amb una selecció de productes llescats sense carn i elaborats amb clara d’ou com a base proteica, dirigida als flexiterians, un nou segment de consumidors en creixement. Actualment, s’ha ampliat amb una selecció d’hamburgueses vegetals, fetes a base de llegums, verdures i cereals. En aquesta línia, el 2018 la companyia també ha fet una aposta pels “superaliments” presentant dues noves referències de pit de gall d’indi llescada amb col kale i bròquil, englobades dins la nova gamma “Superfoods”.Un 56% de la facturació són exportacionsAmb presència amb més de 60 països, l’estratègia internacional de l’empresa passa per consolidar els mercats on ja té presència i començar a expandir-se a països com Estats Units, Xina i Llatinoamèrica. Actualment les exportacions de xarcuteria representen més de la meitat de la facturació anual en aquesta divisió de negoci. Concretament, el 2018 han suposat un 56% del total facturat.Una inversió feta de 14 MEURDurant el 2018, la càrnia ha invertit 14 MEUR, dels quals 6 MEUR s’han destinat a ampliar la secció de cuits (especialment el pernil cuit), 2,9 MEUR en l’ampliació de la capacitat productiva de les plantes de llescat i 1,2 MEUR més a la planta dedicada a la producció de carn fresca. Pel que fa als 3,9 MEUR restants, han servit per millorar la nova planta d’embotits picats curats que va obrir el 2015 amb més de 20.000 metres quadrats. Aquesta última inversió se suma als 46,5 milions invertits en aquestes noves instal·lacions durant els anys anteriors. Pel que fa a la inversió prevista per enguany, la companyia destinarà 10 MEUR en actuacions diverses. En l’àmbit de responsabilitat ambiental, Noel Alimentaria ha reduït un 25% el plàstic dels envasos en algunes de les gammes i un 14% del consum d’energia i d’aigua per tona produïda gràcies a diverses accions que s’han posat en marxa per minimitzar la petjada ambiental. Més de 1.100 treballadorsNoel Alimentaria és una empresa familiar ubicada a Sant Joan les Fonts (Garrotxa) especialitzada en la producció i la distribució de pernil cuit i curat, embotits, carns fresques i plats preparats tant pel mercat nacional com internacional. Té una plantilla de 1.189 treballadors i 10 plantes productives. Pel que fa al mercat internacional, exporta a més de 60 països. L’estratègia empresarial passa per seguir apostant per la innovació i continuar guanyant presència tant al mercat nacional com al mercat exterior.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió