Dilluns, 21 de juny de 2021 - Edició 1061
La República

Nao Albet es posa en la pell d’una ovella en una pel·lícula de l’ESCAC que s’estrena al D’A

ACN Barcelona.-Marc Puig Biel, Júlia Marcos Lázaro, Daria Molteni i Sergi Rubio González presenten al D’A Film Festival Barcelona la seva òpera prima, una pel·lícula experimental de l’ESCAC amb l’actor […]

Avatar
Agències 30/04/2021

ACN Barcelona.-Marc Puig Biel, Júlia Marcos Lázaro, Daria Molteni i Sergi Rubio González presenten al D’A Film Festival Barcelona la seva òpera prima, una pel·lícula experimental de l’ESCAC amb l’actor Nao Albet convertit en una ovella. A la pel·lícula es veu, envoltat de paisatges rurals, passar amunt i avall un home que sembla una ovella o una ovella que sembla un home. En declaracions a l’ACN, Sergi Rubio assenyala que tenien clar que volien explicar una història que parlés sobre “la personalitat i la identitat”. La pel·lícula, en la qual també hi actuen Pep Cruz, Maria Pau Pigem i Marc García Coté, es projectarà aquest dissabte a l’Auditori del CCCB i el 7 de maig als Zumzeig en el marc de la secció Un impulso creativo.

Sergi Rubio, un dels quatre directors d”Ovella’, explica que el film és un projecte col·lectiu de la seva promoció de l’ESCAC. De fet, aquest és un treball coral dels alumnes d’últim any del grau de Cinema de l’ESCAC. Es van proposar diversos projectes i l’ESCAC va decidir pel seu. Ells, apunta Rubio, tenien clar que volien explicar una història que parlés sobre “la personalitat i la identitat”, i sobre si aquesta “arriba ja de naixement o per una assimilació de coses que veiem al nostre voltant”. En un primer moment tenien la idea d’un noi amb un vestit d’ovella vivint dins d’un ramat tota la seva vida i a partir d’aquí els directors van començar a desenvolupar el guió i el món de la pel·lícula. Pau Vidal Bosch, Joel Guisado Carmona, Carlos Robisco Peña, Anton Casas Escoda són els guionistes de la història. Rubio explica que a Pau Vidal, que portava mesos pensant el projecte abans que es presentés, li cridava l’atenció la idea de criança d’una ovella, que és “un animal que es basa en uns instints molt primaris”. En aquest sentit, diu que es “contraposen dos animals molt diferents: un humà, que és complex, amb una ovella, que aparentment és molt simple”. Molteni apunta també que una de les premisses és que l’ovella és un dels animals que necessita l’ésser humà per sobreviure i relacionar-se. ExperimentalRubio remarca que volien fer un apropament “poc clàssic” a la història i que fos experimental. Així mateix, no volien barreres per afrontar el projecte, sinó tenir molta llibertat. Daria Molteni afegeix que el projecte té una intenció experimental i és una història poc comuna i requeria una actuació molt veraç. Així mateix, Molteni desgrana que per la pel·lícula van visualitzar documentals sobre ovelles i de comportaments als ramats. “Des d’un inici va ser un projecte molt atractiu i un repte pel to i volíem que es transmetés aquesta obra de faula en els temps contemporanis”, remarca. Nao Albet Preguntats pel seu treball amb l’actor Nao Albet, Molteni apunta que van veure molt clar que Albet era l’actor que volien pel paper de l’ovella per la seva forma d’expressió corporal i perquè és un actor que està disposat a anar fins al límit. “Un projecte com aquest exigia una entrega del 100% de l’actor i quan li vam proposar el paper ell estava encantat”, indica. Molteni remarca que un dels reptes per l’actor a ‘Ovella’ era passar de bípede a quadrúpede, la posició de les mans, la forma de caminar i de respiració o com mou la mandíbula. Un dels altres reptes de la pel·lícula, desgrana Molteni, és que l’espectador s’havia de creure que aquell noi porta més de 20 anys comportant-se com una ovella.