ACN Barcelona.-Més d’una trentena de marques prendran part aquesta setmana en el 080 Barcelona Fashion Connect, nou esdeveniment comercial internacional que impulsen el Departament d’Empresa i Coneixement a través del Consorci del Comerç, Artesania i Moda, i el Clúster Català de la Moda, i que suposa una evolució del tradicional ‘showroom’ comercial. El 080 Fashion Connect començarà aquest dimecres amb totes les places disponibles per a marques catalanes cobertes –com per exemple Desigual, Custo, Sita Murt, Lola Casademunt, Escorpion, o Yerse- i la participació de 68 compradors internacionals davant els 50 que els organitzadors havien fixat com a objectiu. A més, aquesta xifra podria augmentar ja que les inscripcions es mantenen obertes.
Les principals marques catalanes de moda participaran a l’esdeveniment digital 080 Barcelona Fashion Connect presentant les seves col·leccions i capacitats comercials on line durant dos dies –dimecres 24 i dijous 25- davant de gairebé setanta agents d’arreu del món que ja han confirmat que assistiran a les presentacions. Marques i compradors podran interactuar a través d’una plataforma digital molt orientada al negoci i es concretaran reunions bilaterals.Pel que fa als compradors internacionals, hi ha confirmada l’assistència d’una cinquantena d’agents, dotze distribuïdors i set representants de plataformes d’e-commerce d’arreu del món; una dotzena són francesos i també hi ha força representació de compradors alemanys, belgues i britànics, i altres de procedents de països com Austràlia, el Canadà, Dinamarca, la República Txeca, Grècia, Hongria, Indonèsia, Irlanda, el Japó, Polònia, Itàlia, Corea del Sud, Taiwan, els Estats Units i els Emirats Àrabs.D’altra banda, dimecres a la tarda se celebrarà la taula rodona “Quo vadis agent? Threads & Opportunities for the Agents in times of the Digital Transformation” amb la participació d’agents internacionals.