Dissabte, 24 de juliol de 2021 - Edició 1093
La República

Més de la meitat de les víctimes mortals en accidents de trànsit a Barcelona el primer semestre eren motoristes

ACN Barcelona.-Més de la meitat de les víctimes mortals en accidents de trànsit a Barcelona el primer semestre del 2021 eren motoristes, segons el balanç de la sinistralitat a la […]

Avatar
Agències 12/07/2021

ACN Barcelona.-Més de la meitat de les víctimes mortals en accidents de trànsit a Barcelona el primer semestre del 2021 eren motoristes, segons el balanç de la sinistralitat a la ciutat presentat aquest dilluns. En concret, els primers sis mesos de l’any 2021 hi ha hagut vuit víctimes mortals, de les quals cinc anaven en moto, dos en vehicles de mobilitat personal (VMP) i un era vianant. És la mateixa xifra de morts que el 2019. Per contra, respecte el mateix any la sinistralitat ha baixat més d’un 30%, ja que durant els primers sis mesos de l’any la Guàrdia Urbana de Barcelona ha intervingut en 3.334 sinistres amb víctimes, pels 4.753 del 2019. El tinent d’alcaldia de Seguretat, Albert Batlle, ha fet una crida a la prudència i a la disciplina.

Segons Batlle, les dades del darrer balanç confirmen “la incorporació plena” dels VMP i les bicis dins de la problemàtica de la sinistralitat ja que augmenta la seva implicació en els accidents registrats. Per això, el regidor ha insistit en la importància d’elements com reduir la velocitat de circulació o portar casc. La suma dels ferits greus dels col·lectius més vulnerables (conductors de vehicles de dues rodes a motor, vianants, ciclistes i conductors VMP), suposen el 82,8% del total de ferits greus. Amb tot, el col·lectiu més implicat en accidents continua sent el cotxe, ja que 2.262 dels 3.334 incidents van tenir turismes com a principal vehicle implicat. Segueixen el cotxe les motos (1.992), les furgonetes (469), les bicicletes (420), els ciclomotors (256), els VMP (346), autobusos (157), camions (107) i taxis (105).CausesPel que fa als conductors, la manca d’atenció continua sent la primera causa directa de sinistres (770) seguida per no respectar les distàncies (487), girs indeguts, no fer cas dels semàfors o altres causes. D’altra banda, la presència de l’alcohol en el sinistres de trànsit continua sent la principal causa indirecta, que disminueix en més del 21% respecte el mateix període de l’any 2019.Menys accidentsSegons la Guàrdia Urbana, el fet que el primer semestre del 2021 s’hagin registrat menys accidents que el mateix període el 2019 té a veure sobretot amb el fet que hi ha hagut també menys mobilitat nocturna -pel toc de queda imposat uns mesos- i altres restriccions de mobilitat. També ho atribueixen a la tasca de prevenció feta pel cos policial. ‘Bicibus’Preguntat pels bicibus escolars, Batlle ha dit que és una experiència “encara molt moderada” a la ciutat. Tot i això, ha afegit, donarà suport a aquest sistema “en la mesura del possible”. “Anirem estudiant les propostes que se’ns vagin fent”, ha dit. Segons ha apuntat, però, la immensa majoria de desplaçaments a les escoles es fa a peu.