Dijous, 5 d'agost de 2021 - Edició 1105
La República

Més de 8 MEUR per a empreses i associacions que vulguin promocionar els seus vins a mercats de fora de la UE

ACN Lleida.-El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ha concedit els ajuts destinats a la promoció en mercats de tercers països de productes vinícoles durant la campanya 2021-2022. Tenen […]

Avatar
Agències 02/07/2021

ACN Lleida.-El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ha concedit els ajuts destinats a la promoció en mercats de tercers països de productes vinícoles durant la campanya 2021-2022. Tenen per objectiu contribuir a pal·liar les vendes perdudes a causa del tancament i de les restriccions en l’hoteleria i la restauració durant la pandèmia. En concret, s’han aprovat 353 programes de promoció presentats per 79 empreses vitivinícoles, cellers, empreses, cooperatives, Denominacions d’Origen i associacions del sector. Els programes aprovats preveuen una inversió total de 18.817.193,61 euros. El fons europeu FEAGA finançarà fins a un 43,51% d’aquesta inversió, és a dir 8.187.630,94 d’euros.

Les accions subvencionables en aquesta línia d’ajut són principalment les de relacions públiques i mesures de promoció i publicitat que destaquin els avantatges dels productes comunitaris en termes de qualitat, seguretat alimentària i respecte envers el medi ambient. També les relacionades amb la participació en esdeveniments, fires i exposicions de rellevància internacional. Les campanyes d’informació, en particular sobre els sistemes comunitaris de denominació d’origen, indicacions geogràfiques i producció ecològica, s’inclouen també en aquest programa. A més, també els estudis de nous mercats necessaris per a la recerca de noves sortides comercials, o l’avaluació dels resultats de les mesures de promoció i informació.El mercat de destinació pot ser qualsevol país de fora de la Unió Europea, tot i que, amb vistes a la valoració dels programes presentats, s’han considerat prioritaris els Estats Units, el Canadà, el Japó, la Xina, Rússia, Mèxic, Suïssa i el Regne Unit. Com a prioritaris però amb menor puntuació s’han inclòs Corea del Sud, el Brasil, Noruega, Austràlia, el Perú, Colòmbia, Singapur, la República Dominicana, Cuba, Costa Rica i Panamà. Finalment, hi ha un tercer grup de països prioritaris com és el cas de l’Índia, Malàisia, les Filipines, el Vietnam, Puerto Rico i Tailàndia.Les accions subvencionades s’hauran d’executar entre l’1 de maig del 2021 i el 30 d’abril del 2022, ambdós inclosos, i hauran d’estar pagats abans de la presentació de la sol·licitud de pagament, és a dir, com a molt tard el 31 de maig del 2022.L’esforç de les empreses i associacions del sector vitivinícola per internacionalitzar el seu producte, juntament amb el suport d’aquesta línia d’ajut, que ara comença la catorzena campanya d’aplicació, han donat com a resultat una millora de les exportacions del sector vitivinícola català en els mercats de països tercers.Tot i això, el sector del vi i el cava manté la tendència decreixent amb un descens del 10,14% en valor i del 2,45% en volum respecte de l’any 2019. Cal tenir en compte que el comerç exterior mundial del vi ha caigut en valor un 7% durant l’any 2020. Així mateix, es manté com el cinquè sector exportador, representa el 4,57% de les exportacions catalanes i ha assolit els 522,13 milions d’euros exportats. El cava representa pràcticament el 53% del valor exportat.