ACN Barcelona.-Un total de 336.700 persones han utilitzat el nou carril bus-VAO que Territori i Sostenibilitat va posar en servei l’agost passat a la C-31, en sentit Barcelona, al seu pas per Badalona. Els usuaris del nou carril representen el 50% de tot el tram i els vehicles amb què circulen generen el 25% de les emissions de CO2 . Aquest és el balanç dels primers tres mesos de funcionament del nou carril bus – VAO que el Departament ha implantat amb l’objectiu principal de “reforçar el transport públic i afavorir-ne la fiabilitat”, alhora que promoure una mobilitat més sostenible.
Per dur a terme aquesta anàlisi, s’han emprat les dades corresponents als mesos de setembre, octubre i novembre, en la franja horària punta –de 7 hores a 9 hores- dels dies feiners. En aquesta franja, 52 serveis de bus interurbans regulars accedeixen a Barcelona per la C-31 nord, sobretot línies de bus des del Maresme.L’ocupació mitjana que s’ha calculat per autobús en hora punta és de 35 persones, xifra que té en compte la demanda a conseqüència de la COVID-19, aproximadament del 50% respecte de l’habitual. Així, la xifra de persones usuàries dels busos interurbans beneficiades potencialment podria duplicar-se.Les persones usuàries del carril bus – VAO en hora punta de matí ha estat en total, doncs, 336.700, mentre els altres dos carrils de la calçada sumen l’altre 50% del total. En un sol carril, així, s’han transportat més persones amb menys vehicles, de manera “que es redueixen emissions i l’ús de la infraestructura és més eficient, alhora que s’afavoreix l’ús del transport públic”.El Departament de Territori i Sostenibilitat ha implantat el nou carril bus – VAO a partir de la transformació d’un dels tres carrils que hi havia mitjançant una actuació sobre la senyalització horitzontal, en un tram de 4 quilòmetres de longitud. Segons el Departament, aquesta actuació “permet millorar l’eficiència del transport públic, fent-lo més fiable, reduint el temps de trajecte i evitant les congestions de trànsit”.