Dimarts, 15 de juny de 2021 - Edició 1055
La República

Més de 220.000 persones passen per Temps de Flors en una edició que deixa “satisfets” l’Ajuntament i els negocis

ACN Girona.-Més de 220.000 persones han passat per la 65a edició de Temps de Flors de Girona. Una edició que ha “sorprès” l’Ajuntament que no s’esperava una afluència tant alta […]

Avatar
Agències 16/05/2021

ACN Girona.-Més de 220.000 persones han passat per la 65a edició de Temps de Flors de Girona. Una edició que ha “sorprès” l’Ajuntament que no s’esperava una afluència tant alta de públic, però que també ha deixat satisfets els hostalers i els comerciants de la ciutat. La regidora de Promoció Econòmica, Glòria Plana, fa un balanç “molt positiu” de la mostra, que aquest any ha comptat amb 90 muntatges, tots ells a l’aire lliure, evitant espais tancats per seguretat. Plana ha explicat que els dies més forts han estat els dos dissabtes, tant el d’obertura com, especialment, l’últim que va ser el dia amb més afluència. La regidora també ha volgut remarcar la seguretat que han donat i no descarta repetir la descentralització de barris en la propera edició.

Després d’haver d’anul·lar l’edició de l’any passat per la pandèmia, aquest any Temps de Flors ha tornat a ser un èxit de públic. I és que per la mostra hi han passat més de 220.000 persones, una xifra que ha sorprès l’Ajuntament que es mostra “molt satisfet” amb la resposta del públic. “Això demostra les ganes de sortir que tenia la gent i de venir a Girona. A més, també ha servit per iniciar la reactivació econòmica de la ciutat”, ha explicat la regidora de Promoció econòmica de la ciutat, Glòria Plana.Des del consistori també destaquen la “bona rebuda” que han tingut les mesures de seguretat que s’han establert, com els sentits de circulació únics o evitar els espais tancats on exposar els muntatges. De fet, l’aforament màxim es va fixar en 10.000 persones al Barri Vell i només s’ha hagut de tallar l’accés al perímetre un sol cop, en els nou dies de la mostra. En concret, va ser a l’obertura de la mostra, el dissabte 8 de maig al migdia, quan es va fregar la xifra màxima establerta. Pel que fa als cinc accessos que s’han creat a la zona del Barri Vell, destaca que la majoria, un 58% dels visitants, ha fet servir el de la pujada de Sant Feliu. Els punts de sortida, en canvi, han estat més repartits, tot i que el punt més freqüentat ha estat el del carrer de la Força amb la plaça de l’Oli (35,2%), seguit del carrer de la Força amb el carrer de les Ballesteries (17,14%) i de la sortida extra de Galligants (16,71%), situada a les escales provinents de la plaça dels Jurats que van a parar al riu). El dia de més afluència ha estat el dissabte 15 de maig, on es va arribar als 39.102 entrades registrades, fet que suposa el 18% del total de visitants. Entre setmana el dia més concorregut va ser dimecres 12 de maig. “La veritat és que ens satisfà tant a nosaltres com al teixit econòmic de la ciutat”, remarca Plana. Una dada que explica l’èxit d’aquesta edició són les dades d’enquestes registrades a l’Oficina de Turisme de la Rambla, que han estat lleugerament superiors a les que es van registrar el 2019. Aquest any, com era d’esperar, els visitants han estat majoritàriament turisme de proximitat. L’esdeveniment ha acollit aquest any 92 projectes en 83 espais emblemàtics de la ciutat, tots a l’exterior. La mostra, a més, s’ha descentralitzat en diferents barris per primera vegada. A més del Barri Vell, s’han pogut veure exposicions al Carme, Mercadal, Eixample, Sant Daniel, Fontajau, Devesa, Sant Narcís i Santa Eugènia. Plana assenyala que aquesta “prova” ha estat un encert i no descarta repetir-la en edicions posteriors.