Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Mas Miró acollirà la preestrena mundial de ‘La Masia ressonant’, una peça musical contemporània d’Hèctor Parra

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La Fundació Mas Miró oferirà en preestrena mundial ‘La Masia ressonant (a través de 7 Constel·lacions)’, una obra musical contemporània inspirada en la sèrie mironiana ‘Constel·lacions’. El compositor Hèctor Parra se sumar a la celebració del Centenari del quadre ‘La Masia’ a partir de les ‘Constel·lacions’ de Joan Miró. ‘La Masia ressonant (a través de 7 Constel·lacions)’ es preestrenarà aquest dissabte, a les 21 h, a Mas Miró, un any abans que Parra estreni la sèrie sencera de 23 de manera oficial a l’Auditori de Barcelona. Els visitants de la masia podran gaudir d’un espectacle que conjugarà música i poesia.

La sèrie ‘Constel·lacions’ consta de 23 petites pintures que Miró va realitzar entre l’any 1939 i l’any 1941, coincidint amb l’arribada del feixisme a Espanya i Europa. Parra presentarà les peces musicals basades en les pintures que Miró va fer a Mont-roig després de la fugida de França i la seva tornada a Espanya.

Publicitat

Segons Mas Miró, a Parra li fascinen el moviment i el dinamisme d’aquestes pintures, així com les emocions complexes i existencials que irradien. “Els anys en què Miró va pintar les constel·lacions van ser molt difícils, sens dubte una època de por i d’incertesa”, han indicat. “Va refugiar-se en la nit i les estrelles per poder superar emocionalment les monstruositats de la guerra. Finalment, va tornar a Catalunya amb les constel·lacions sota el braç, paradigma de tenacitat, d’harmonia i també d’integritat humana en un dels moments més obscurs de la Història: la prova tangible que podia continuar existint i desenvolupant-se com a artista malgrat que la guerra i el feixisme havien arrasat casa seva”.

Partint d’aquest moment de patiment i de foscor, Parra ha comptat amb la complicitat d’Imma Santacreu, amb qui ha explorat al piano, primer de manera improvisada i després amb una escriptura adaptada, tot un seguit de tècniques especials amb una multitud d’objectes d’origen natural (caragols, petxines, branquillons) o casolans (didals, baldufes, brotxes, agulles de fer mitja).

En companyia del poeta Arnau Pons i de les pianistes Lluïsa Espigolé i de la mateixa Santacreu el compositor s’endinsa en el llenguatge pictòric de Miró per intentar transmetre’n la trascendència.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió