ACN Barcelona – El candidat d’ERC a l’alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, ha defensat la repetició d’Elisenda Alamany com a número dos tot i que les últimes enquestes el situen en tercera posició. “Estem en condicions de tornar a guanyar”, ha dit Maragall, que va guanyar els darrers comicis municipals, si bé els pactes postelectorals els van vetar l’accés a la cadira que va tornar a ocupar Ada Colau. Amb Alamany i Ester Capella, que serà la número tres, Maragall ha presentat aquest dimecres la seva aposta electoral: “Estic convençut que és el millor equip”. Actual delegada del Govern a Madrid, Capella veu “perfectament assumible” fer campanya a Barcelona i continuar exercint de representant de la Generalitat a la capital espanyola.
L’exconsellera de Justícia no ha volgut avançar si deixarà o no el càrrec un cop passades les eleccions. “Quan hagi de prendre les decisions, les prendrem”, s’ha limitat a dir.
Per la seva banda, Alamany ha agraït a Maragall que hagi tornat a confiar en ella com a número dos i ha defensat que la candidatura d’ERC a Barcelona és “l’única que no té un llegat de com està la ciutat ara”. “El 2015 Barcelona va dir que no volia Trias i el 2019 que no volia Colau. L’única opció d’alcaldia per assentar les bases d’un nou futur és ERC”, ha reivindicat.
Alamany ha acusat el candidat de Junts i exalcalde, Xavier Trias, de voler “vendre” la ciutat i a Colau d’haver-la “tancat”. Així, ha assegurat que ERC és el partit que pot fer “brillar més” Barcelona.
<strong>Maragall ofereix “sumar” amb el Govern</strong>
Per destacar-se en un “panorama obert” on competeixen els comuns, Junts, el PSC i ERC, Maragall ha recalcat que “només” els republicans poden oferir la “suma multiplicadora” que suposaria governar a Barcelona i a Catalunya. En aquest sentit, ha aprofitat per recriminar a Xavier Trias que el seu partit no votés a favor dels pressupostos de la Generalitat.
Tot i que les últimes enquestes el situen per darrera de Colau i Trias, el candidat republicà no veu “cap raó” per no poder revalidar l’èxit electoral del 2019 i intentar governar. “La definició d’alternatives ho demostrarà”, ha subratllat.
Maragall acabarà de confeccionar la llista en les “pròximes setmanes” per “afegir valor, ambició i projecció” a la seva candidatura i, de moment, reivindica “la triple E: Ernest, Elisenda, Ester”: “Significa èxit, empenta i esperança”.



