Dissabte, 1 d'abril de 2023 - Edició 1710
La República

Manu Guix: “Amb el meu projecte artístic i personal no em guanyo la vida, però és on faig el que vull i em sento lliure”

ACN Barcelona – Després de cinc anys de silenci discogràfic, el cantant, pianista i compositor Manu Guix ha tornat amb ‘Moments’ (Música Global), on hi recull vuit cançons creades els […]

Agències 02/04/2022

ACN Barcelona – Després de cinc anys de silenci discogràfic, el cantant, pianista i compositor Manu Guix ha tornat amb ‘Moments’ (Música Global), on hi recull vuit cançons creades els darrers dos anys des del confinament fins ara. “Ena quest disc vull transmetre que malgrat tot se’n vagi a la merda, hem de viure-ho de la millor manera”, assenyala Guix en una entrevista amb l’ACN. El músic treballa en múltiples projectes que són, explica, amb els que es guanya la vida. Per això, assegura que amb el seu projecte artístic i personal, és a dir, els seus discos, no s’hi guanya la vida, però és on fa el que vol i se sent “absolutament lliure”.

“El disc ‘Moments’ neix d’una necessitat vital meva i cada uns quants anys necessito tornar a composar per a mi”, explica el cantant. Reconeix que té molta feina i que porta a terme molts projectes a la vegada en el món del teatre o la televisió, per exemple. Explica que quan va arribar la pandèmia, es va posar com a data límit de publicació d’un nou àlbum el març del 2022. “Durant aquests dos anys he fet les vuit cançons del disc”.

Sobre els temes que recorren el treball, Guix desgrana que hi ha una mica de tot. Cita per exemple ‘Ningú al volant’, que és “una crítica a la situació de la pandèmia i com s’ha gestionat amb normes que s’anaven canviant, i com la gent s’ha sentit desgovernada”. El cantant dedica un tema a la seva filla petita, i un altre al seu pare, que recentment va fer 20 anys que es va morir. En la resta de cançons canta sobre sentiments o sobre temes quotidians des d’una vesant optimista: “Vull transmetre amb aquest disc que malgrat tot se’n vagi a la merda, hem d’intentar viure-ho de la millor manera possible”.

Guix sempre intenta fer cançons que “transmetin optimisme” i en aquest disc, en el qual han treballat de manera electrònica, confessa que han produït les cançons buscant l’explosió en les tornades per “transmetre bon rotllo”. Posa com exemple el primer single ‘Seguirem’.

<strong>Estil</strong>

Com va explicar Música Global, estilísticament, el disc mostra un canvi de rumb en la trajectòria del músic, cap a un terreny més electrònic. Guix i el seu soci i coproductor musical Roger Rodés han enregistrat al seu estudi Medusa de Barcelona, tocant i programant tots els instruments i veus que el componen. En aquest cas, el disc inclou bases i beats electrònics, pads, sintetitzadors i d’altres textures electròniques.

Entre les seves referències, que poden aparèixer en alguna de les peces de l’àlbum, cita a grups com Phoenix, Rage Against the Machine, Daft Punk i Stevie Wonder. Creu que al final li ha quedat un disc “molt pop i que sense buscar-ho hi ha cançons que han quedat molt èpiques i emotives”.

<strong>El món de la música</strong>

Reconeix que no té cap tipus de pressió quan fa música per a ell. “Quan vaig començar a dedicar-me al món de la música, vaig veure que els afortunats que poden viure només dels discos i les gires són molt pocs”, indica. Guix apunta que des d’un primer moment va veure que això seria molt difícil que li passés a ell i va tenir clar que havia de diversificar molt el seu radi d’acció amb moltes feines, sempre que tinguessin a veure amb la música, afegeix.

En aquest sentit, destaca que ell es guanya la vida dirigint i produint espectacles musicals i treballant al seu estudi produint altres artistes o fent bandes sonores. “Amb el meu projecte artístic i personal no em guanyo la vida, però és on em sento absolutament lliure i faig el que vull i les cançons que vull”.