Divendres, 6 d'agost de 2021 - Edició 1107
La República

Manresa preveu que a finals del 2022 tots els busos de la ciutat siguin elèctrics o híbrids

ACN Manresa.-L’Ajuntament de Manresa preveu que, a finals de 2022, tots els busos de la ciutat siguin híbrids o elèctrics. A hores d’ara, la capital del Bages disposa de 7 […]

Avatar
Agències 28/06/2021

ACN Manresa.-L’Ajuntament de Manresa preveu que, a finals de 2022, tots els busos de la ciutat siguin híbrids o elèctrics. A hores d’ara, la capital del Bages disposa de 7 vehicles híbrids i la resta funcionen amb gasoil. La intenció, ha anunciat l’alcalde, Marc Aloy, és aprofitar la renovació que s’ha de fer d’aquests darrers per fer el canvi al cent per cent elèctric. “Implicarà una important reducció de la contaminació atmosfèrica, però també acústica”, ha afegit el regidor de Mobilitat, David Aaron López, que ha reconegut que malgrat que el cost d’aquests vehicles “és més elevat”, la previsible pujada del preu del gasoil els fa pensar que “s’amortitzarà aviat”. Ara el proper pas serà treure a concurs la licitació dels nous vehicles

Manresa disposa d’una flota de 18 busos urbans, 15 en funcionament i tres de reserva. D’ells 7 són ja híbrids. “Ara tocava renovar la meitat de la flota i hem volgut fer un pas més en aquesta aposta per la sostenibilitat”, ha explicat l’alcalde, Marc Aloy. Així, el consistori ha decidit comprar vuit autobusos elèctrics, que se sumaran els 7 ja híbrids. Només els tres busos de reserva seran de gasoil.Efecte de la pandèmiaEl regidor de mobilitat, David Aaron López, ha reconegut que si no fos per la pandèmia, molt probablement s’hagués donat continuïtat “a l’aposta per l’híbrid”. No obstant això, aquesta va fer que l’Ajuntament no adquirís els tres que tocaven renovar el 2020. En el mateix període, ha explicat l’edil, el sector dels busos elèctrics ha anat a l’alça, amb més models i millores que permeten dotar-los d’una major autonomia. Així poden donar servei a una ciutat com Manresa, amb una orografia “complicada”. “S’han fet simulacres i es pot donar el servei”, ha dit. O, el que és el mateix, els models actuals tenen “l’autonomia suficient” per fer els 240 quilòmetres que fa, cada dia, un autobús a Manresa.Així, la intenció inicial és que els punts de càrrega s’instal·lin a les instal·lacions de Bus Manresa, al polígon dels Dolors, i que no sigui necessari carregar-los durant el recorregut.”Un concurs més competitiu”El fet de voler renovar 8 autobusos de cop, ha explicat el regidor, permet a la ciutat fer un concurs “més competitiu i avantatjós”. A grans trets, ha explicat López, calculen que cada vehicle nou costaria uns 20.000 euros anuals més que un d’híbrid -uns 180.000 euros en total a l’any-, una xifra que consideren que quedaria contrarestada per la previsible pujada progressiva del preu del gasoil.La licitació dels autobusos es faria al llarg d’aquest 2021, amb intenció de què puguin estar en funcionament durant el segon semestre de 2022.No s’incrementaran les tarifesInicialment, ha dit el regidor, tot i el sobrecost que comportarà per l’Ajuntament la nova compra, no es traduirà en un increment de les tarifes. En aquest sentit, ha reiterat l’aposta de la ciutat per promoure el transport públic, que abans de la covid-19 comptava amb 2.300.000 usuaris anuals i que, a poc a poc, comença a recuperar les xifres prepandèmia.