Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024
Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024

Mango perd 35 milions d’euros durant el 2018 tot l’augment de 40 milions d’euros en vendes

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Mango va perdre 35 milions d’euros en l’exercici del 2018, tot i incrementar les vendes en 40 milions, fins a assolir els 2.233 milions d’euros, segons ha informat la companyia en un comunicat. Es tracta d’un increment de l’1,8% en comparació amb els 2.194 milions d’euros del 2017. L’increment de la facturació sumat a un menor impacte de les rebaixes i promocions, ha permès augmentar el marge brut fins al 58,5%. Pel que fa l’Ebitda, es va situar en els 135 milions, un 17% més que l’any anterior. El director general de mango, Toni Ruiz, ha destacat que l’exercici anterior es va desenvolupar en un “entorn complex i en plena transformació del negoci de la moda” i ha celebrat que tot i això “els clients hagin valorat bé les nostres col·leccions” i conseqüentment s’hagin incrementar les vendes.

D’altra banda, l’empresa ha reduït a la meitat el seu deute financer en dos anys i actualment és d’uns 315 milions d’euros. En concret, la reducció de l’any passat va ser de 100 milions d’euros i al desembre de l’any passat la direcció de la companyia va signar nu acord de refinançament fins el 2023.Pel que fa la facturació, l’activitat internacional del grup va ser del 77% mentre que el 23% correspondre al mercat espanyol. Les línies de negoci Man, Kids i Violeta van sumar el 18% de les vendes. Mango també destaca un creixement més accelerat, fins al 31% (445 milions d’euros, un 20% del total). Actualment, la marca està present en 110 països i ven per Internet en una vuitantena d’ells.Al llarg de l’any passat, també es van produir nous nomenaments al capdavant de l’empresa. Junt amb el director general, Toni Ruiz, es va configurar un nou comitè de direcció format per deu directius. Segons Ruiz, un dels principals objectius és “accelerar la transformació digital de Mango” i per això s’han invertit 75 milions d’euros en els dos darrers anys.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió