Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

Mango assoleix el 2022 el resultat més alt en una dècada amb 81 MEUR i multiplica per quatre els beneficis precovid

|

- Publicitat -

ACN Palau-Solità i Plegamans – Mango va tancar el 2022 amb un benefici net de 81 milions d’euros, una xifra que supera en un 20,9% els resultats del 2021 i que suposa multiplicar per quatre els guanys de 21 milions d’euros del 2019, abans de l’esclat de la pandèmia. La companyia de moda més gran de Catalunya ha assolit la rendibilitat més alta de l’última dècada en un exercici en què ha facturat 2.700 milions d’euros (+20,3%), la xifra més alta de la història de l’empresa. El benefici brut (ebitda) ha assolit els 436,6 milions d’euros, 14 milions més que l’any anterior, condicionat per la inflació i el tancament de les operacions pròpies de Mango a Rússia. L’impacte del cessament d’activitat ha sigut de 20 milions d’euros.

Les vendes fora de l’Estat espanyol representen el 78% del total en una empresa present a 115 mercats durant el 2022, que ha representat la “tornada a la normalitat” pel sector de la moda, segons ha apuntat el conseller delegat de l’empresa, Toni Ruiz.

Publicitat

Durant l’any passat, l’aixecament definitiu de restriccions per la covid a gran part dels mercats on opera Mango. El canal de venda en línia ha assolit 960 milions d’euros, un 36% de la facturació total, sis punts menys que l’exercici anterior per l’impuls de les botigues físiques, que ha aportat 1.671 milions d’euros.

L’impacte de la inflació s’ha notat al compte de resultats de l’empresa i també a les peces de roba que es venen a les botigues. El conseller delegat de Mango, Toni Ruiz, ha assegurat que no hi ha hagut un “increment lineal de preus” i que els augments anaven vinculats a la renovació i la millora de la qualitat del producte.

El segment de roba de dona ha continuat liderant les vendes amb 2.000 milions d’euros, seguida del segment d’home, amb 300 milions (+305) i de la línia infantil i juvenil, amb 200 milions (+18%). La nova línia d’articles de la llar ha duplicat la seva mida en un any i ja factura 5 milions.

<strong>Franquícies obertes amb Rússia</strong>

Arran de l’esclat del conflicte, la companyia catalana va decidir tancar la cinquantena de botigues pròpies que tenia a Rússia, on hi havia 800 empleats. Amb tot, s’han mantingut obertes 90 de les 120 franquícies. A la roda de premsa, els directius de Mango han confirmat que les botigues franquiciades continuen obertes i són les que s’encarreguen de “buscar alternatives” per aconseguir el producte. “Mango no envia mercaderies a Rússia”, ha afirmat el conseller delegat de la companyia.

<strong>Pla d’expansió</strong>

L’empresa, amb 14.000 empleats, ha invertit 107 milions d’euros el 2022, el doble que l’any anterior i continua amb un pla d’expansió, centrant-se en països com l’Índia i els Estats Units.

“Els Estats Units s’han de convertir-se en un dels primers cinc mercats. És una aposta claríssima”, ha afirmat Ruiz, que ha remarcat el dinamisme de les vendes per internet al país nord-americà.

Pel que fa a Catalunya, entre els plans de l’empresa, hi ha l’ampliació del centre de distribució de Lliça d’Amunt que es preveu que estigui finalitzada el tercer trimestre. D’altra banda, la companyia està immersa en la transformació de la seu de Palau-Solità i Plegamans, amb obres en un primer hangar que s’acabaran a finals d’any i d’un segon que estarà en ple funcionament a l’abril del 2024.

“Mango ha donat exemple de vinculació amb el territori, no parem d’invertir a Barcelona. El nostre compromís amb Barcelona, Catalunya i Espanya és total”, ha detallat Ruiz, preguntat per si l’empresa es planteja canviar de seu

<strong>Una travessa d’anys</strong>

Mango espera que el 2023 sigui un bon any amb creixements en inversió i facturació. “Hem recuperat un ADN característic de Mango que ens fa diferencials”, ha afirmat el conseller delegat de Mango, Toni Ruiz. El directiu, que va és membre del consell d’administració de l’empresa el 2015, ha valorat el que implica polvoritzar el rècord històric de vendes, després d’haver passat “dificultats” i d’haver de recuperar la confiança dels clients. “Ha sigut una travessa d’anys”, ha apuntat.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió