Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

L’Smart City es reinventa en una edició digital que investigarà com seran les ciutats després de la pandèmia

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’Smart City Expo World Congress es reinventa en una edició digital sota el nom Smart City Live. El nou congrés organitzat per Fira de Barcelona tindrà dues parts diferenciades: un programa que s’emetrà en directe aquest dimarts i un segon dia amb tallers i esdeveniments paral·lels digitals per aquest dimecres. El plató situat a la seu de Mediapro centralitzarà les intervencions que plantejaran com serà el món i les ciutats després de la pandèmia. Alguns dels ponents que participaran en les 40 hores d’emissió són el ministre japonès Takuya Hirai; la ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Ribera; l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; el de Berlín, Michael Müller; la de Chicago, Lori Lightfoot; la de París, Anne Hidalgo.

“Fa un any pensàvem que podríem fer un esdeveniment físic i que aniria molt bé perquè estàvem creixent molt però tot ha canviat. Ens hem reinventat i hem fet una espècie ‘spin off’ i una experiència televisiva”, ha explicat Ugo Valenti, director de la cimera.El programa continua estant dominat pel paper de les tecnologies per afrontar els grans reptes urbans; el redisseny de les ciutats per tal que siguin més habitables, el futur del retail a l’era digital o la mobilitat urbana sostenible, un aspecte que s’ha vist especialment revolucionat per la pandèmia.”Hi ha hagut un canvi molt gran de la mobilitat. La baixada del transport públic acabarà tornant, però l’increment de l’ús de la micromobilitat personal ha sigut brutal sigui amb bicicletes o patinets. La gent torna a caminar pels carrers, s’està reduint l’ús del vehicle privat i els carrers disponibles pel cotxe”, ha dit Valentí, que s’ha referit al cas de Singapur, una ciutat que ha aconseguit reduir en un 86% les places de pàrquing disponible gràcies a l’increment mobilitat compartida i l’ús de patinets o bicicletes. “És un model traslladable a molts indrets del món i permetria recuperar espais que ara estan ocupats per cotxes aturats”, ha afegit.Tota la producció es durà a terme en un plató de 1.000 metres quadrats on es produiran més de 40 hores de directes en dos dies, ja que hi haurà fins a set canals d’emissió simultània. “Tenim ponents que es connecten fins a 15 països en tres continents, que produeixen un senyal en directe que hem d’integrar a la plataforma. La sincronització de tots aquests ‘streamings’ és un repte”, ha explicat Mari Carme Fernández, directora d’Innovació i nou negoci de Mediapro.Els continguts comptaran amb la interpretació simultània de fins a nou idiomes, ja que es realitzaran connexions des de tres continents per permetre intervencions internacionals. Entre elles, hi haurà l’alcalde de Medellín, Daniel Quintero; l’alcalde d’Alhucemas, Mohamed Boudra; l’alcaldessa d’Estocolm, Anna König Jerlmyr; el cap de l’oficina digital de Londres, Theo Blackwell i el cap de l’oficina tecnològica de Nova York, John Farmer.”Són figures que són molt difícils de tenir en l’esdeveniment físic de Barcelona i això és un plus que hem aconseguit amb l’Smart City Live”, ha afirmat Valentí. “És l’any on el contingut és de més nivell de tots”, ha assegurat el director del congrés, que ha augurat que aquest format televisiu “ha vingut per quedar-se”.A més, participaran en l’esdeveniment delegacions de Portugal, Alemanya, Bèlgica, Bournemouth (Regne Unit), Estònia, Icex, Kotra (República de Corea), Luxemburg, Països Nòrdics i la regió de Zhejiang (Xina). Pel que fa a la representació catalana, la Generalitat serà present un any més l’espai organitzat per Fira de Barcelona. El conseller de Polítiques Digitals, Jordi Puigneró participarà en una conversa sobre el paper de Catalunya com a “primer laboratori obert de 5G a Europa”.En total, es produiran 44 esdeveniments digitals, siguin entrevistes, conferències o debats gràcies a 12 sistemes de producció hibrida. A banda de les conferències i debats en aquests dos dies, s’ha ideat una plataforma per oferir contingut sobre ciutats intel·ligents durant tot l’any sota el nom Tomorrow.City. De moment, 15 empreses i centres tecnològics catalans participaran en un pavelló virtual ubicat en aquesta eina.Aquesta eina ofereix una cartera digital constantment actualitzada de les tecnologies, prototips i solucions més recents disponibles al mercat; formació en temes clau sobre innovació urbana; un podcast, una revista i un observatori diari que analitza les principals fonts internacionals sobre innovació urbana i selecciona els temes i estudis més rellevants publicats a tot el món. “No és només un congrés que es fa i te n’oblides l’endemà. Si no que la plataforma et permet una continuïtat en el mercat. El repte ha sigut arribar fins aquí, però el més important que tindrà Fira és produir nous continguts tan atractius com els que estem produint”, ha dit la directora d’Innovació i nou negoci de Mediapro.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió