Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024
Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024

L’ONCE treballa per adaptar les necessitats de 1.166 estudiants cecs en la seva incorporació a les aules

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El proper dilluns s’incorporaran a les aules 1.166 estudiants sordcecs, cecs i amb discapacitat visual greu a Catalunya. Ho faran majoritàriament a l’escola ordinària i per això els mestres de suport itinerants del servei educatiu compartit entre l’ONCE i el Departament d’Educació treballen per adaptar la seva atenció educativa en el context actual. Aquests mestres rebran formació dirigida a desenvolupar i reforçar les competències digitals per adaptar els recursos necessaris per a una formació presencial, semi-presencial o a distància, segons les situacions individuals. Per territoris, aquest col·lectiu d’alumnes es reparteixen entre 917 a la demarcació de Barcelona, 106 a la de Girona, 44 a al de Lleida i 99 a la Tarragona.

Els mestres rebran formació per utilitzar diferents plataformes educatives, connexions per àudio o videoconferències, tenir accessibilitat a recursos educatius digitals i millorar la productivitat dels professionals mitjançant eines TIC segons ha informat l’ONCE.La tasca del mestre de suport consisteix a valorar l’alumnat i elaborar una proposta d’intervenció aplicada individualment. Aquesta feina la fan en col·laboració amb altres professionals i al Centre de Recursos Educatius per a Deficients Visuals. Un altra de les tasques és proveir els alumnes dels llibres de text en Braille. Dels 1.166 alumnes cecs i amb discapacitat visual, 234 cursaran educació infantil, 201 primària, 161 secundària, 32 batxillerat, 67 formació professional, 119 faran estudis universitaris i 352 estan inscrits en altres tipus d’ensenyaments.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió