Dilluns, 8 de març de 2021 - Edició 956
La República

L’OBC exalça la creació artística amb el virtuosisme de la pianista Varvara i estrena mundial de Núria Giménez Comas

ACN Barcelona.-L’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) ha exalçat el concepte de ‘creació’, fil conductor del relat artístic de L’Auditori d’aquesta temporada, en un concert aquest dissabte […]

Avatar
Agències 23/01/2021

ACN Barcelona.-L’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) ha exalçat el concepte de ‘creació’, fil conductor del relat artístic de L’Auditori d’aquesta temporada, en un concert aquest dissabte sota la batuta del jove director anglès Duncan Ward. En el concert, el primer que fa l’OBC en la temporada d’hivern, la compositora catalana Núria Giménez Comas ha estrenat ‘Nostalgia of light, Yearning for…’ i la prestigiosa pianista russa Varvara Nepomnyaschaya -coneguda amb el nom artístic de Varvara- ha interpretat ‘Concert per a piano i orquestra núm. 3’, de Béla Bartók. Varvara ha desplegat el seu virtuosisme en aquesta peça que el compositor hongarès va escriure exiliat als Estats Units, en els darrers mesos de la seva vida, el 1945.

La poderosa interpretació de Varvara ha entusiasmat el públic de L’Auditori, que ha correspost a l’entrega i talent de la pianista amb un llarg aplaudiment al final de ‘Concert per a piano i orquestra núm. 3’. L’obra pòstuma de Bartók contrasta amb els concerts anteriors per un alliberament artístic i és considerada una de les composicions més líriques i personals de l’autor. Just abans, l’OBC ha estrenat la composició de Núria Giménez-Comas; una peça en què es murmuren els sons del poema ‘The Sorrow of Love’, de l’irlandès William Butler Yeats, text en el qual s’inspira. En la presentació del concert, Gimenez Comas va explicar que, en començar a compondre la peça, se l’havia imaginada per a gran orquestra, però que amb la pandèmia del coronavirus en va haver d’adaptar el format. Un altre dels reclams del concert ha estat el director Duncan Ward, que està forjant una carrera internacional molt prometedora i encara no ha complet els 30 anys. El concert ha començat amb ‘Le cahos’ de Les éléments (1737), de Jean-Féry Rebel, i ha clos amb ‘Le tombeau de Couperin (1919)’, de Maurice Ravel, que la va dedicar als amics que van morir al front durant la Primera Guerra Mundial.