Diumenge, 26 de setembre de 2021 - Edició 1158
La República

Llorach i Sanchis desvinculen la retirada de ‘Bricoheroes’ dels continguts i l’atribueixen a publicitat indeguda

ACN Barcelona.-La presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i el director de TV3, Vicent Sanchis, han desvinculat la retirada de ‘Bricoheroes’ de TV3 dels continguts […]

Avatar
Agències 30/07/2021

ACN Barcelona.-La presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i el director de TV3, Vicent Sanchis, han desvinculat la retirada de ‘Bricoheroes’ de TV3 dels continguts del programa. Preguntats reiterades vegades pels grups parlamentaris sobre aquesta qüestió, els dos han explicat que s’ha retirat la reposició de la graella d’estiu després que el Consell Audiovisual de Catalunya (CAC) els advertís de publicitat indeguda. Ara el programa es pot veure pel canal de Youtube perquè, segons han explicat, la normativa sobre publicitat a Internet és diferent. Llorach ha assegurat que es “controlarà” perquè no torni a passar en la tercera temporada del programa que ja es prepara i que s’emetrà també per TV3.

En un programa de la segona temporada, el presentador Jair Domínguez es va posar una samarreta de l’empresa Petrolis Independents, propietat del diputat de Junts Joan Canadell. I l’altre presentador, Peyu, es va posar una samarreta de Parlem Telecom. El CAC va obrir un expedient per publicitat indeguda i, segons ha explicat Llorach, es va transmetre a aquest organisme que la CCMA no faria al·legacions perquè entenia que s’havia incomplert la norma i van informar que retiraven el programa de la graella d’estiu, tenint en compte que s’estava emetent la reposició de la segona temporada. En el marc de la comissió de control a la CCMA del Parlament, Sanchis ha volgut deixar clar que el programa no s’ha deixat d’emetre i que es pot veure pel canal de Youtube. A més, ha dit que està garantida la continuïtat de la tercera temporada. Segons el director de TV3, no es podia arreglar el tema de la publicitat indeguda perquè “s’havien de tocar molts punts” i per això, ha explicat, es va decidir que la millor solució era preparar una tercera temporada en què no tornés a passar una situació com a questa. Ha afegit que quan es va concebre el programa no es pensava en emetre per televisió, només per Internet, i ha dit que a les xarxes hi ha unes normes de publicitat diferents.Pel que fa als continguts del programa, Sanchis ha admès que no li agraden expressions com “puta Espanya” que han dit els presentadors del programa però ha demanat als grups parlamentaris que no exagerin i ha demanat que es posi l’expressió en el seu context. En aquest sentit, ha argumentat que no és el mateix que un periodista digui aquesta expressió en el marc d’un Telenotícies que es digui en un programa de paròdia i sàtira. Alguns partits han preguntat pel documental emès a TV3 amb el títol ‘Pere Aragonès, el president més jove’. Sanchis ha negat que sigui un “documental propaganda” i l’ha situat” lluny de manipulacions ideològiques o partidistes”. Segons el president de TV3, no és un documental inèdit i també s’havia fet anteriorment sobre les figures dels presidents Pasqual Maragall, José Montilla i Artur Mas. En el cas de l’expresident Quim Torra, ha argumentat que no es va fer pel context “institucionalment complex i tempestuós”. També ha afegit que el cost del documental “no és excessiu sinó habitual” i que són uns diners ben invertits tenint en compte l’audiència que va tenir. Pel que fa als partits de futbol de la selecció espanyola a l’Eurocopa, Sanchis ha replicat a la diputada del PP Lorena Roldán que si TV3 tingués 40 MEUR hauria comprat els partits i serien “més espanyols que mai” i també més líders d’audiència. Prèviament, Roldán havia retret a Sanchis que no la televisió catalana no hagi informat suficientment de la selecció espanyola i el director de TV3 ho ha atribuït a la limitació dels drets d’imatge.Catalunya RàdioD’altra banda, el director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, ha respost la denúncia del diputat de la CUP Xavier Pellicer, qui assegura que els treballadors de l’emissora pública “tenen una sensació de maltractament”. “No tenim notícies de maltractaments. Seria un delicte. Si vostè fos coneixedor d’un delicte aniria immediatament a denunciar-ho”, ha replicat Gordillo. El director de Catalunya Ràdio ha assenyalat que ell no té competències en recursos humans. “Si té informació i me la facilita jo l’elevaré on faci falta si hi ha aquest delicte que insinua o que s’atreveix a plantejar”, ha reblat. Gordillo ha defensat que l’actual direcció ha permès l’equiparació dels treballadors de Catalunya Ràdio amb els de TV3 i que això ha suposat incrementar amb més d’ 1 MEUR el capítol 1 dels pressupostos.