Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

Lleida ciutat recupera el Dia sense Cotxes omplint d’activitats diversos carrers principals

|

- Publicitat -

ACN Lleida.-La ciutat de Lleida ha recuperat aquest diumenge el Dia sense Cotxes restringint l’accés a vehicles a nou carrers principals de la ciutat. Al seu lloc, els carrers s’han omplert d’activitats que han anat des de mercadets, música i jocs per als més petits, fins a tallers i circuits que han girat entorn de la mobilitat sostenible. L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha explicat que l’objectiu és conscienciar als veïns i veïnes sobre com seria una ciutat amb menys vehicles i amb més espai per als vianants i els models de transport sostenibles. Es tracta d’una jornada “simbòlica”, tot i que Pueyo ha assenyalat que “aquest simbolisme ha d’anar lligat de polítiques que hem d’anar implementant en els propers anys”. La jornada s’ha celebrat en el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat 2019.

Pueyo ha explicat que la iniciativa tracta de demostrar com seria una ciutat amb menys espai pel vehicle privat i més espai pel vianant i pels models de mobilitat sostenible, “com les bicicletes o els patinets elèctrics”, ha assenyalat. L’alcalde considera que s’ha d’apostar per canviar progressivament la mobilitat de la ciutat i que també es necessita “la convicció dels ciutadans”. “No podem repenjar-nos en el tòpic de que Lleida és una ciutat sense contaminació” ha explicat Pueyo. En aquest sentit, el regidor de Transició Ecològica, Sergi Talamonte, ha exposat que a la ciutat de Lleida es produeixen 129.000 tones de CO2 a l’any i que el trànsit “és l’element que més el genera”. “El compromís és reduir aquestes emissions en un 30% durant aquest mandat” ha explicat Talamonte, que ha afegit que això “s’aconseguirà” amb polítiques de pacificació del trànsit, més carrils bici i més zones 20 i 30, tot i que també fa falta “un canvi de paradigma en el transport” ja que hi ha d’haver “facilitats pels vianants, les bicicletes, els vehicles de mobilitat personal i el transport públic”.Per la seva banda, el regidor de Mobilitat, Joan Ramon Castro, ha assenyalat que cada dia entren 82.000 cotxes a la ciutat. “Són molts vehicles i la mobilitat a la ciutat és complexa” ha explicat Castro, que ha afegit que “és necessari reordenar el trànsit” perquè Lleida “comença a no poder absorbir-ho”.Fins a les set de la tarda, els vehicles no han pogut circular per alguns dels principals carrers de la capital del Segrià. En concret els talls s’han realitzat a Rambla Ferran, Rambla Aragó, a les avingudes Blondel, Catalunya, Alcalde Rovira Roure i Prat de la Riba, i als carrers de Lluís Companys, de Corregidor Escofet, de la Doctora Castells, Hostal de la Bordeta i Ignasi Bastús. En lloc de vehicles, aquests carrers han acollit diverses activitats, moltes d’elles relacionades amb la mobilitat sostenible. La més multitudinària ha estat una bicicletada popular que ha aplegat 2.000 persones.Una de les activitats que s’ha dut a terme a l’avinguda Alcalde Rovira Roure ha estat un circuit amb patinets elèctrics per conscienciar dels efectes de l’alcohol en aquest mitjà de transport. Els participants han realitzat el circuit i a la segona volta, s’han posat unes ulleres que simulen la percepció que tindrien de l’espai si haguessin begut alcohol. Una altra activitat ha estat una xerrada informativa sobre la regulació dels patinets elèctrics a la ciutat. “Molta gent circula sense conèixer-la” ha explicat el responsable de l’activitat i director de l’autoescola Hoy Voy de Lleida, Pere Vendrell. Vendrell considera que Lleida “encara no és una bona ciutat” per anar amb patinet elèctric, “sobretot per la desinformació de la ciutadania” tot i que explica que “s’estan fent bé les coses” i que a la llarga “ho serà”.La celebració del Dia sense Cotxes també ha afectat el servei d’autobusos urbans. Algunes línies no han efectuat parades a Rambla Ferran i Avinguda Blondel mentre que altres han vist alterat el seu recorregut.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió