Divendres, 30 de juliol de 2021 - Edició 1100
La República

L”InfoK’, ‘Tot és comèdia’, ‘La Mira’ i l”Eco de Sitges’ recullen els Premis Nacionals de Comunicació

ACN Barcelona.-El Govern ha atorgat els Premis Nacionals de Comunicació a l’equip de ‘Tot és comèdia’, de SER Catalunya, en la categoria de Radiodifusió; a l”InfoK’, de TV3, en la […]

Avatar
Agències 10/12/2020

ACN Barcelona.-El Govern ha atorgat els Premis Nacionals de Comunicació a l’equip de ‘Tot és comèdia’, de SER Catalunya, en la categoria de Radiodifusió; a l”InfoK’, de TV3, en la de Televisió; a l”Eco de Sitges’, en Premsa; al magazín ‘La Mira’, en l’àmbit de Mitjans d’Arrel Digital; a l’empresa Adsmurai, en el de Publicitat i l’Associació Cultural Garriguenca de Comunicacions, en Comunicació de Proximitat. El jurat ha distingit amb mencions honorífiques a la periodista Rosa Maria Calaf i al publicista Robert Rodergas. En l’acte d’entrega dels guardons, la consellera de la Presidència, Meritxell Budó ha considerat “més necessari que mai que la llei de l’audiovisual catalana i espanyola garanteixin la quota de productes audiovisuals en català”.

Budó, que ha presidit l’acte de lliurament dels Premis Nacionals de Comunicació 2020, que s’ha celebrat al Palau de Pedralbes, ha destacat que els guardonats són exemple de professionalitat i excel·lència i han contribuït a consolidar el sector de la comunicació catalana.En la categoria de Radiodifusió, el jurat va decidir premiar el programa de ràdio ‘Tot és comèdia’, dirigit i presentat per Rosa Badia per “haver-se convertit en un referent de l’activitat cultural al país”. Aquest magazín dels caps de setmana de la Cadena SER a Catalunya està dedicat a les arts escèniques, la música, la literatura, el cinema i l’actualitat del món de la cultura.Badia ha assenyalat que han seguit parlant de cultura amb teatres, museus i biblioteques quan estava tot tancat. “En aquest moment hem necessitat més que mai escoltar música, evadir-nos en la ficció i buscar la bellesa en l’art o viure altres vides a través dels llibres”, ha afegit després de recollir el guardó. Laia Servera i l’equip del programa ‘InfoK’, de TVC, han rebut el premi per “oferir als infants i als joves del nostre país un informatiu produït especialment per a ells, amb temes del seu interès i amb un llenguatge clar i entenedor”. Per tot això, el jurat considera que el “valor social” d’aquest espai televisiu és “incalculable” i fa una menció especial a la seva tasca des de l’inici de la pandèmia de la Covid-19, durant la qual “ha facilitat que infants i joves puguin accedir a una informació clara i veraç, amb un gran èxit d’audiència”.Servera ha dit que mantenir 20 anys en pantalla un informatiu infantil “té molt de mèrit com a societat i com a televisió públic”. Ha assegurat que el premi és per tots perquè s’ha aconseguit mantenir un producte de “tanta qualitat” en pantalla durant 20 anys.PremsaEl guardonat en la categoria de Premsa és un dels periòdics més antics de Catalunya. En el seu dictamen, el jurat destaca que ‘L’Eco de Sitges’ es continua editant després de 134 anys “amb l’objectiu intacte de continuar fent periodisme”. Fundat l’any 1886, ha superat algunes de les èpoques més difícils que han travessat tant Sitges com el país. Fins el 2013 va estar dirigit per la família Soler i, actualment, està editat per Premsa de Sitges SL.Santi Terraza, president del consell d’administració de Premsa de Sitges, S.L, ha reivindicat que després de 134 anys segueixen fent periodisme que és “el millor regal” que poder oferir als lectors i anunciants.Pel que fa a ‘La Mira’, el magazín premiat en la categoria de Mitjans d’Arrel Digital, el jurat en valora l’esforç per explicar històries de no actualitat “amb un format i una qualitat excel·lents i amb una mirada diferent” i el destaca com a “exemple de periodisme que aborda les informacions amb gran profunditat i oferint un valuós context al lector”. La Mira dona cabuda a històries humanes i reivindica, a més, el gran periodisme català anterior a la Guerra Civil.Francesc Canosa, director de ‘La Mira’, ha declarat que “el periodisme acaba sent una memòria col·lectiva: Una explicació de quim som. Cada país té la seva explicació i si no t’expliques, t’expliquen”. Segons Canosa, el periodisme és “una lluita per l’existència d’un temps que no acaba mai i d’un país que només pot ser si és explicat”.El Premi Nacional de Publicitat s’ha atorgat a Adsmurai, empresa de publicitat en línia creada a Barcelona l’any 2014 per Marc Elena, Otto Wüst i Juan Robles, que en pocs anys ha esdevingut “un referent de la indústria a nivell mundial gràcies al desenvolupament de la seva pròpia tecnologia”. Es tracta de l’única empresa catalana que ha aconseguit ser ‘partner’ a nivell global de Facebook, Instagram o Pinterest, entre d’altres. L’agència treballa per fer una millor publicitat amb l’objectiu que els consumidors tinguin impactes publicitaris positius.Marc Elena, d’Adsmurai, ha dit que estan honrats de rebre el premi perquè és un canvi de tendència on els formats digitals nous que han aparegut estan “consolidats i estan aquí per quedar-se”. El jurat també ha volgut premiar l’Associació Cultural Garriguenca de Comunicacions en la categoria de Comunicació de Proximitat. Aquesta entitat sense ànim de lucre edita el periòdic quinzenal ‘SomGarrigues’, la revista mensual ‘SomEsports’ i la publicació bimestral ‘SomCanalla’, a més de les capçaleres digitals Somgarrigues.cat i Somesports.net.El president l’Associació Cultural Garriguenca de Comunicacions, Emili Ferrer, ha dit que sobreviure durant més de 20 anys i tenir un miler de subscriptors i editar tot aquests mitjans a les Garrigues és un miracle. “Som un miracle amb un alt grau de militància comarcal dels que formem part del projecte”, ha assegurat. En aquest sentit, ha dit que Som Garrigues “va néixer amb el propòsit d’explicar la comarca des de la mateixa comarca i vertebrar-la i construir un imaginari i sentiment de pertinença i posar sobre la taula els grans temes que ens afectaven en aquell moment o en el futur. Pensem que ho estem aconseguim”. També ha recordat, al final de la seva intervenció, “els presos polítics i exiliats”. Dues mencions d’honorEl jurat ha atorgat dues mencions d’honor. La primera, a Rosa Maria Calaf i Solé, periodista, reportera i corresponsal, per “la seva professionalitat i la seva valentia, i per haver estat mirall i inspiració per a les noves generacions de periodistes”. Des de 1970 ha estat en més de 160 països cobrint notícies, i va ser la primera cap de programes de TV3. Tot plegat, subratlla el jurat, en uns temps en què “ser dona i periodista no era una tasca fàcil”.Calaf ha explicat que els seus dos objectius més importants era que les dones estiguessin on havien d’estar, i ho pensava al 70 i ara, ha assegurat. L’altra objectiu, ha dit, és no perdre mai de vista que la seva feina “és de servei i d’interès públic”.La segona menció d’honor ha estat per a Robert Rodergas i Pagès, professional en el sector de la publicitat. Professor i conferenciant, ha estat també president del Gremi de Publicitat de Catalunya i ha publicat diversos llibres sobre publicitat. El jurat n’ha valorat que ha estat capaç de “transmetre entusiasme per la seva professió” i que “ha sabut obrir nous camins en la publicitat”.JuratEl jurat dels Premis Nacionals de Comunicació de l’edició de 2020 ha estat presidit per la consellera de la Presidència, Meritxell Budó, i format pel secretari de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació, Antoni Molons, en qualitat de vicepresident; pel director general de Mitjans de Comunicació, Ignasi Genovès, com a secretari, i pels vocals Miquel Gamisans i Martín, secretari de Difusió i Atenció Ciutadana; José Ángel Abancéns Casorrán, president de l’Associació Empresarial de Publicitat; Francesc Fàbregas i Bonet, president de l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC); Roger Loppacher i Crehuet, president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya; Miquel Miralles i Fenoll, president de l’Associació Catalana de Ràdio; Joan Maria Morros, degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya; Rosa Romà i Monfà, degana del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, i Marçal Sintes i Olivella, director de l’Institut de Recerca de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna – URL.