Dimarts, 28 de setembre de 2021 - Edició 1159
La República

Lidl reforça la seva aposta per Catalunya en l’últim any

ACN.-La cadena de supermercats va crear 350 nous llocs de treball, 70M€ en expansió i un 10% més de producte català   Lidl continua amb la voluntat de generar riquesa […]

Avatar
Agències 01/09/2021

ACN.-La cadena de supermercats va crear 350 nous llocs de treball, 70M€ en expansió i un 10% més de producte català

 

Lidl continua amb la voluntat de generar riquesa a la regió i impulsa la reactivació econòmica de Catalunya a través del seu ambiciós pla d’expansió, la generació d’ocupació i la seva aposta pel producte local. En l’últim any va realitzar compres per valor de 670 M€ i va augmentar en més de 250 les referències d’origen català que comercialitza a les seves botigues de tot el país. Lidl va inaugurar 9 botigues després d’una inversió de 70M€ i va augmentar la seva plantilla a Catalunya un 10%, que ascendeix actualment a més de 3.800 empleats. En la seva ferma aposta per continuar creixent a la regió, la companyia preveu invertir en 2021 prop de 90M€ per a continuar reforçant la seva xarxa comercial i logística en aquest territori.

 

Lidl va redoblar en l’últim any el seu compromís amb Catalunya i va reforçar la seva aposta per un creixement sostenible, la generació d’ocupació i riquesa a la regió i el suport als proveïdors locals. Amb l’objectiu principal d’estar cada vegada més a prop del consumidor català, la companyia va mantenir durant l’any 2020 el seu ambiciós pla d’expansió.

 

L’any passat va invertir 70M€ en l’obertura de 9 botigues noves a Catalunya on, a dia d’avui, Lidl ja compta amb prop de 120 punts de venda. En aquest sentit la cadena continua impulsant el seu pla d’expansió a Catalunya també durant 2021, i preveu invertir prop de 90M€ per a reforçar encara més la seva presència en el territori i estima sumar 7 noves botigues a la seva xarxa comercial en la zona, així com continuar amb el seu desenvolupament logístic.

 

Durant el 2020, la cadena de supermercats va incrementar en un 10% la seva plantilla en el territori català, generant 350 nous llocs de treballs respecte a l’any anterior, fins a aconseguir un equip humà format per més de 3.800 persones.

 

Compromís amb el producte català

 

El compromís amb els productes i proveïdors locals ve de lluny. L’any passat, la cadena de supermercats va augmentar en més de 250 les referències de productes catalans que comercialitza a les seves botigues de tot el país, un 20% més que en el 2019. Aquests productes són majoritàriament diferents varietats de fruita i verdura, carns i embotits, productes làctics, cerveses, i vins de DO de la regió, entre altres.

 

Lidl compra cada any producte català per valor de més de 670 milions d’euros, i en 2020 aquesta dada va augmentar més d’un 10% respecte a l’any anterior. Més del 25% del que adquireix a la regió ho exporta per a la seva comercialització a través de la seva xarxa internacional de 11.500 establiments en una trentena de països. L’any passat també va incrementar el nombre de proveïdors catalans amb els quals treballa, que ja supera els 160.

 

Seguint amb aquesta estratègia, durant aquest any 2021, Lidl ha posat en marxa una nova iniciativa en la qual, de manera progressiva, la cadena està introduint noves referències catalanes en els seus punts de venda de la regió amb un segell distintiu, sota el lema “És d’aquí, és bo”, que permetrà als consumidors identificar de manera senzilla els productes locals de Catalunya a les botigues de la comunitat.

 

Impacte en el PIB català

 

L’aposta de Lidl per Catalunya té un important impacte en l’economia local. Segons l’estudi realitzat per la consultora PwC, amb la seva activitat genera un impacte en el PIB de la comunitat de més de 1.000 milions d’euros anuals (un 0,46% del total) i és responsable de més de 20.800 ocupacions locals (un 0,60% del total) entre directes, indirectes i induïts.

 

El compromís de Lidl amb Espanya

 

Des de la seva responsabilitat com a gran empresa, Lidl treballa més que mai per a reforçar el seu compromís amb Espanya i contribuir de manera decidida al desenvolupament econòmic, laboral i social del país davant l’actual context de dificultat. En aquest sentit, la companyia continua generant riquesa en tot el territori gràcies a l’obertura de noves botigues i plataformes logístiques, la creació de nous llocs de treball de qualitat i la compra de més producte nacional i regional, impulsant i internacionalitzant els negocis dels seus proveïdors. Tot això situant-se al costat dels col·lectius més vulnerables amb projectes que permeten millorar les seves vides, sense renunciar en cap moment a la sostenibilitat com a eix principal de la seva activitat i oferint sempre la cistella de la compra més barata del mercat als seus clients.

 

Sobre Lidl

 

Lidl és una cadena de distribució posicionada a mig camí entre el hard discount i el supermercat tradicional. Present des de fa més de 25 anys a Espanya, la companyia compta en l’actualitat amb una xarxa de més de 600 botigues i 10 plataformes logístiques i amb una plantilla propera als 17.000 empleats. Lidl també treballa estretament amb uns 750 proveïdors nacionals als quals compra producte per valor de més de 4.600 M€ anuals, exportant més de la meitat.

 

Lidl Supermercats és la filial a Espanya de l’alemanya Lidl Stiftung, qui al costat de la cadena d’hipermercats Kaufland conforma el Grup Schwarz, quart operador mundial en l’àmbit de la distribució alimentària. Lidl com a grup és la cadena de supermercats líder a Europa i és present en 32 països del món, amb una estructura de més de 11.200 establiments i al voltant de 200 centres logístics i amb una plantilla de més de 310.000 persones.

 

(L’ACN no assumeix cap responsabilitat derivada de la informació d’aquest comunicat i no respon davant tercers sobre el seu contingut.)