Divendres, 30 de juliol de 2021 - Edició 1100
La República

Lidl redobla el seu compromís amb els productes catalans, sumant a la seva oferta més de 250 articles regionals

ACN.-L’últim any, Lidl ha augmentat un 20% les referencies d’origen català que comercialitza a les seves botigues del país La companyia treballa ja amb més de 160 proveïdors catalans, als […]

Avatar
Agències 17/06/2021

ACN.-L’últim any, Lidl ha augmentat un 20% les referencies d’origen català que comercialitza a les seves botigues del país

La companyia treballa ja amb més de 160 proveïdors catalans, als quals adquireix producte per valor de més de 665M€ anuals, augmentant més d’un 10% respecte al 2019 i comercialitzant-ho també a les seves botigues de tota Espanya i Europa. La cadena posa en marxa una nova iniciativa per a incentivar el consum de productes catalans en les seves prop de 120 botigues de la regió i fer costat a la indústria agroalimentària local, amb el segell “És d’aquí, és bo”.

Lidl reforça el seu compromís amb el producte català. L’any passat va augmentar en més de 250 les referències de productes catalans que comercialitza a les seves botigues de tot el país, un 20% més que en el 2019, entre els quals es troben majoritàriament noves varietats de fruita i verdura, carns i embotits, productes làctics, cerveses, i vins de DO de la regió. La gran majoria d’aquests articles es comercialitzen de manera permanent en els seus establiments i la resta es venen de manera puntual segons la temporada.Aquesta aposta respon al ferm compromís de Lidl amb els productors locals, iniciat fa anys i que ara reforça per a intensificar el seu suport als proveïdorscatalans, que durant l’any passat van tenir majors dificultats per a donar sortida als seus productes a causa de la crisi sanitària.Aposta pel producte localEn l’actualitat, Lidl compra cada any producte català per valor de més de 665 milions d’euros. El 2020 aquesta dada va augmentar més d’un 10% respecte a l’any anterior. També va incrementar el nombre de proveïdors catalans amb els quals treballa la companyia, que avui dia ja supera els 160.La major part d’aquests productes són comercialitzats en les més de 630 botigues amb les quals compta la cadena de supermercats a Espanya i a la seva xarxa de més de 11.200 establiments en 30 països d’Europa, sent una de les seves principals plataformes d’exportació. El 2020 es van exportar productes catalans per valor de 170 milions de €, un 26% de les compres totals realitzades per la companyia a aquests productors locals. Gràcies a Lidl, alguns articles catalans es venen també a botigues de París, Londres, Berlín, entre altres ciutats.Des d’aquesta setmana, i per a fer encara més visible el seu compromís amb els productes i productors locals, Lidl posa en marxa, a les seves botigues catalanes, una nova iniciativa per a fomentar la compra i el consum de referències de proximitat, augmentar la presència d’articles de quilòmetre zero en els seus lineals i intensificar el seu suport als productors locals, amb l’objectiu d’impulsar sectors estratègics per a l’economia catalana. D’aquesta manera, Catalunya se suma a altres regions d’Espanya, on la companyia ja ha posat en marxa aquesta iniciativa.“És d’aquí, és bo”En el marc d’aquest projecte, i de manera progressiva, Lidl introduirà noves referències catalanes en els seus prop de 120 punts de venda de la regió amb un segell distintiu, sota el lema “És d’aquí, és bo”, que permetrà als consumidors identificar de manera senzilla els productes locals de Catalunya a la botiga de la comunitat.L’objectiu d’aquesta nova acció és continuar contribuint al desenvolupament econòmic i social de la indústria agroalimentària catalana, promovent que tant empreses consolidades com petits proveïdors tinguin un paper protagonista i fonamental en els seus lineals.El compromís de Lidl amb CatalunyaLidl és present a Catalunya des de l’any 1994 i en l’actualitat compta amb prop de 120 punts de venda i una plantilla de més de 3.500 empleats. L’aposta de Lidl per Catalunya té un important impacte en l’economia local. Segons l’estudi realitzat per la consultora PwC, amb la seva activitat genera un impacte en el PIB de la comunitat de més de 1.000 milions d’euros anuals (un 0,46% del total) i és responsable de més de 20.800 ocupacions locals (un 0,60% del total) entre directes, indirectes i induïts.El compromís de Lidl amb EspanyaDes de la seva responsabilitat com a gran empresa, Lidl treballa més que mai per a reforçar el seu compromís amb Espanya i contribuir de manera decidida al desenvolupament econòmic, laboral i social del país davant l’actual context de dificultat. En aquest sentit, la companyia continua generant riquesa en tot el territori gràcies a l’obertura de noves botigues i plataformes logístiques, la creació de nous llocs de treball de qualitat i la compra de més producte nacional i regional, impulsant i internacionalitzant els negocis dels seus proveïdors. Tot això situant-se al costat dels col·lectius més vulnerables amb projectes que permeten millorar les seves vides, sense renunciar en cap moment a la sostenibilitat com a eix principal de la seva activitat i oferint sempre la cistella de la compra més barata del mercat als seus clients.Sobre Lidl LidlÉs una cadena de distribució posicionada a mig camí entre el hard discount i el supermercat tradicional. Present des de fa més de 25 anys a Espanya, la companyia compta en l’actualitat amb una xarxa de més de 600 botigues i 10 plataformes logístiques i amb una plantilla propera als 17.000 empleats. Lidl també treballa estretament amb uns 750 proveïdors nacionals als quals compra producte per valor de més de 4.600 M€ anuals, exportant més de la meitat.Lidl Supermercats és la filial a Espanya de l’alemanya Lidl Stiftung, qui al costat de la cadena d’hipermercats Kaufland conforma el Grup Schwarz, quart operador mundial en l’àmbit de la distribució alimentària. Lidl com a grup és la cadena de supermercats líder a Europa i és present en 32 països del món, amb una estructura de més de 11.200 establiments i al voltant de 200 centres logístics i amb una plantilla de més de 310.000 persones.(L’ACN no assumeix cap responsabilitat derivada de la informació d’aquest comunicat i no respon davant tercers sobre el seu contingut.)