Dissabte, 25 de setembre de 2021 - Edició 1157
La República

L’Hospital de Viladecans amplia un 30% la seva capacitat i incorpora 65 nous professionals per fer front al coronavirus

ACN Viladecans.-L’Hospital de Viladecans ha incrementat la seva dotació de llits un 30% i ha incorporat 65 nous professionals per fer front a la pandèmia del coronavirus. En un comunicat, […]

Avatar
Agències 03/04/2020

ACN Viladecans.-L’Hospital de Viladecans ha incrementat la seva dotació de llits un 30% i ha incorporat 65 nous professionals per fer front a la pandèmia del coronavirus. En un comunicat, el centre ha assegurat que està treballant per ampliar un 10% més la seva capacitat, en cas que sigui necessari. A banda, s’ha creat una àrea d’atenció als pacients més greus per donar-los una servei “més adequat” fins que se’ls traslladin a un hospital de tercer nivell. També s’han reservat zones netes per atendre malalts amb d’altres patologies, evitant el risc de contagi. Paral·lelament, l’àrea ambulatòria segueix donant assistència a les visites i als tractaments que no es poden ajornar. També s’ha mantingut l’activitat quirúrgica greu o inajornable.

Per poder donar una bona resposta a la situació actual, s’han contractat 65 professionals i s’ha reorganitzat tota la plantilla. També s’ha augmentat el personal dedicat a la neteja en un 65%.Per motius de seguretat, l’hospital no admet visites de familiars i acompanyants mentre duri la crisi sanitària. Diàriament es contacta per telèfon amb els familiars per informar-los sobre l’evolució dels pacients. En el moment de l’ingrés, els professionals expliquen als familiars que és necessari que els malalts tinguin a mà un telèfon mòbil que els permeti poder estar connectats.També es facilita la possibilitat que es comuniquin mitjançant videoconferència amb els seus familiars, amb l’ús de tauletes tàctils. Aquesta iniciativa porta el nom ‘d’Apropant les famílies’.D’altra banda, per poder fer arribar missatges d’ànim als malalts, de manera personalitzada o col·lectiva, s’ha posat en marxa la campanya ‘Paraules que curen’. Les persones que vulguin poden enviar les seves cartes o escrits per correu electrònic. L’hospital imprimirà el missatge i el farà arribar al destinatari. De la mateix forma, s’ha impulsat una campanya de suport als professionals perquè tothom els pugui fer arribar missatges d’ànim i d’agraïment. Es compartiran a través de la intranet del centre.