Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

L’home llop, protagonista del cartell il·lustrat del Festival de Sitges 2021

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El cartell de la 54a edició del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya està dedicat a l’home llop, protagonista d’aquesta edició, com ja es va anunciar al novembre del 2020. El certamen, que se celebrarà del 7 al 17 d’octubre, posa enguany en marxa la iniciativa WomanInFan amb beques per a tres cineastes o la producció d’un curt. Films de directors consagrats com Sion Sono o Ben Wheatley i directors debutants com Prano Bailey-Bond o Carlos Young, entre les primeres confirmacions. La programació, que tindrà de nou un format híbrid entre la presencialitat i la plataforma, estarà formada per un centenar de pel·lícules.

Mònica Garcia, directora general de la Fundació Sitges – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, ha explicat que representaran un format híbrid. “Tornem a tenir la presencialitat al màxim que permetin i ho complementarem amb la plataforma i totes les activitat d’indústria amb una vessant internacional encara les tindrem amb plataforma”. El director del Festival de cinema de Sitges, Ángel Sala, ha dit que el leitmotiv se centra en la bèstia interior que tothom porta dins a través del mite de l’home llop i d’altres transformacions al llarg de la història del cinema fantàstic.L’home llop estarà molt present a la programació amb el clàssic ‘El hombre lobo’ ‘(The Wolf Man’), de George Waggner (1941) amb Claude Rains, obre aquesta retrospectiva que continua amb cintes com ‘El bosque del lobo’ (Pedro Olea, 1970), ‘Nazareno Cruz y el lobo’ (Leonardo Favio, 1975), ‘El retorno del hombre lobo’ (Paul Naschy, 1981), ‘Aullidos (The Howling)’ (Joe Dante, 1981) i ‘Un hombre lobo americano en Londres [4K]’ (‘An American Werewolf in London’) (John Landis, 1981).Sitges Clàssics recuperarà també dues cintes espanyoles: ‘El extraño viaje’, de Fernando Fernán Gómez, i ‘El día de la bestia’, d’Álex de la Iglesia. CartellLa imatge del Sitges 2021, basada en el concepte de l’home llop, ha estat creada per l’Aagència China Madrid. Els seus autors han expliqcat que “ha estat molt interessant treballar amb un imaginari tan potent com el del leitmotiv d’enguany, però intentant transcendir la pura iconografia de la bèstia, que ja és gairebé pop, i buscant suggerir una conversa molt més àmplia. Tenim tots una mica de llop, de bèstia interior? Dues cares? Com gestionem les nostres dualitats? Per això ens va semblar que el naip podria ser un objecte molt atractiu per a reflectir això”, han indicat. Sala ha destaca que el cartell il·lustrat d’enguany és més romàntic que els habituals i més poètic. Programació Algunes de les cintes anunciades d’aquesta edició són la col·laboració entre el cineasta japonès Sion Sono i Nicolas Cage: ‘Prisoners of the Ghostland’, un film d’acció i terror sobrenatural. El britànic Ben Wheatley presentarà l’experiència sensorial i fosca d”In the Earth’. Altres films són ‘Son’, de l’irlandès Ivan Kavanagh, un drama de terror sobre el coratge d’una mare que haurà de decidir fins on està disposada a arribar per protegir el seu fill de forces malignes.El noir cantonès ‘Limbo’, de Soi Cheang, un drama policíac amb assassí en sèrie del prolífic director de Hong-Kong.Més pel·lícules: la comèdia de ciència ficció ‘Beyond the Infinite Two Minutes’, dirigida per Junta Yamaguchi; ‘Sound of Violence’, un film d’Alex Noyer, visceral i sinestèsic, i ‘Llanto maldito’, del director colombià Andrés Beltrán. Pel que fa als documentals, es veurà ‘A Glitch in the Matrix’, de Rodney Ascher, un treball de caire científic i metafísic que es pregunta en un viatge suggeridor si l’ésser humà viu dins d’una simulació. Pel·lícula perduda de George A. RomeroSeven Chances, la secció del Festival programada en col·laboració amb l’ACCEC (Associació Catalana de la Crítica i l’Escriptura Cinematogràfica) avança una de les seves propostes: ‘The Amusement Park’ (1973). La pel·lícula perduda de George A. Romero, redescoberta i restaurada en 4K per la seva vídua, és un angoixant malson sobre la vellesa i el maltractament a la gent gran.WomanInFanGarcia ha explicat que en la secció oficial a competició de Sitges en els darrers deu anys només un 6% dels llargmetratges han estat dirigits per dones, xifra que puja fins al 10% en co-direcció.En aquest context, el certamen posa en marxa la secció WomanInFan amb l’objectiu de posar llum en la memòria històrica de totes aquelles dones que han contribuït d’una manera o una altra a la història del cinema fantàstic. En aquest sentit, s’inicia la creació d’un fons documental online de memorabilia. Es concediran tres beques, gràcies al suport de Vèrtix, per a tres cineastes sense bagatge en el fantàstic, però amb una trajectòria cinematogràfica destacada. Així mateix, s’aposta per promoure que es doni visibilitat a la dona cineasta en el cinema de gènere per tal que la indústria audiovisual del país confiï aquest tipus de projectes a futures productores, directores i guionistes. El Festival de Sitges produirà un curtmetratge anual escrit i dirigit per dones dins d’una convocatòria oberta. Entre les pel·lícules dirigides per dones de la programació hi haurà títols com ‘Censor’, de la britànica Prano Bailey-Bond; ‘The Blazing World’, de la debutant nord-americana Carlson Young. La canadenca Amelia Moses dona la volta al mite de l’home llop a Bloodthirsty i es projectarà el documental ‘Alien on Stage’, de Lucy Harvey i Danielle Kummer. ‘Historias para no dormir’50 anys després de la seva estrena, ‘Historias para no dormir’ torna. Rodrigo Cortés, Rodrigo Sorogoyen, Paco Plaza i Paula Ortiz han realitzat quatre relats autoconclusius que s’estrenaran en primícia a Sitges 2021.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió