Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024
Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024

L’Eurocambra proposa que es prohibeixi a les entitats no domiciliades a la UE el finançament de campanyes polítiques

|

- Publicitat -

ACN Brussel·les – El Parlament Europeu ha establert les bases per fixar regles més estrictes per a la publicitat política i assolir un text definitiu abans de les pròximes eleccions europees, previstes pel 2024. En una votació plenària celebrada aquest dijous a Brussel·les, els eurodiputats han donat suport a un projecte que té com a objectiu millorar la transparència dels processos electorals, evitar ingerències procedents de l’estranger -prohibint a les organitzacions no domiciliades a la UE el finançament de campanyes polítiques- i sancionar de forma més àgil i efectiva les infraccions. Amb el posicionament d’aquest dijous, l’Eurocambra dona el tret de sortida per iniciar les converses amb el Consell, amb qui s’haurà de consensuar el redactat final.

D’aquesta manera els eurodiputats pretenen donar resposta als últims escàndols protagonitzats pel Marroc i Qatar i que han acabat amb diversos membres de la cambra investigats.

Publicitat

També s’incorporen esmenes per garantir que els ciutadans, les autoritats i els periodistes puguin accedir de forma senzilla a la informació sobre publicitat política, així com assegurar que els anunciants només puguin utilitzar dades facilitades de manera explícita pels ciutadans.

Segons el ponent de la proposta, l’eurodiputat francès Sandro Gozi (Renew), “hi ha massa inferència en els processos democràtics”. En aquest sentit, ha defensat la “responsabilitat” de combatre aquest fenomen, però alhora garantir un debat “lliure i obert”. “Aquesta llei no acabarà amb la publicitat política i tampoc obstaculitzarà la nostra llibertat d’expressió; només limitarà la publicitat abusiva”, ha remarcat.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió