Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

L’Eufònic Urbà suprimeix el públic presencial en les actuacions en viu, que seran accesibles en línia

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El festival d’arts sonores i visuals Eufònic Urbà 2021 ha suprimit el públic presencial en les seves actuacions en viu, que passaran a ser accessibles en línia, segons ha informat en un comunicat. En aquesta vuitena edició la virtualitat guanyarà terreny, a banda de sumar propostes virtuals a la Sala Sintètica. El diàleg entre les arts sonores, visuals i digital-performatives conforma la proposta del certamen, que se celebrarà a l’Arts Santa Mònica del 4 al 6 de febrer. A banda, hi haurà nombroses instal·lacions artístiques que es podran visitar presencialment fins al 28 de febrer.

El festival ha destacat que encara que s’ha treballat perquè totes les actuacions es poguessin celebrar amb públic presencial, i aforament limitat, finalment “no serà possible” degut a les limitacions actuals en equipaments museístics. Per aquest motiu, el festival ha cancel·lat les actuacions previstes de Ro.e i d’Aurora Bauzà amb Pere Jou. D’altra banda, ha aconseguit mantenir tota la resta de la programació en viu, gràcies a l’emissió en streaming, de forma gratuïta i accesible per a tot el públic sense restriccions, a través del canal de YouTube del festival.Això permetrà el públic gaudir de la trobada de Grandia, Martorell i Vilajuana, tres generacions d’artistes multidisciplinaris que, sumats a una intel·ligència artificial, ofeririran una relectura de la tradició religiosa. I també d’una selecció d’actuacions i propostes experimentals de l’Eufònic ebrenc, recontextualizades per a la seva extensió urbana. És el cas de Lume (folklore gallec electrificat), David Aguilar i Ánder Fernández (cinema-concert, amb sensors i mapejat al voltant de la borrasca Glòria), Ferran Fages i Carme Torrent (dansa i so interactuant amb l’espai i la distància), i Ilaria Sartori i Eloisa Matheu que s’uniran en un diàleg performatiu basat en conceptes com l’ecologia acústica i el retorn social.Les instal·lacionsEn l’apartat d’instal·lacions, presenta ‘Sous les violons la plage’, amb què Cabosanroque convida a la destrucció col·lectiva d’un quartet de corda com a acte de rebel·lió contra el paradigma clàssic; ‘Love Synthesizer’, una orquesta que reacciona al contacte humà, fruit de la col·laboració entre la brasilera Anaisa Franco i el valencià Lot Amorós; ‘Kilobots’, sorgida del treball amb tecnologia en codi de l’experimentadora de l’art sonor Lina Bautista; i els tubs de llum reactius de ‘Poètica de l’espai algorítmic’, del creador multimèdia japonès Tomonaga Tokuyama.Destaca també la Sala Sintètica, un escenari virtual on presentaran les seves obres les artistes digitals Anna Carreras, amb una trasposició del paisatge del Matarranya al llenguatge màquina, i Marta Verde, que a ‘Memories Reloaded’ reconfigura a un format completament nou l’experiència que va crear per a Eufònic, el festival mare que té lloc a Terres de l’Ebre (Tarragona) al final de cada estiu. A més, es reconverteix en instal·lació i passa a celebrar-se durant el segon cap de setmana de febrer el joc de miralls acústic proposat pel portuguès Alfredo Costa-Monteiro, que tocarà a la torrassa del centre d’art, infranquejable per al públic, però podent-se escoltar des de les escales.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió