Dimarts, 3 d'agost de 2021 - Edició 1104
La República

L’Estat estudiarà alternatives per solucionar “la problemàtica” de l’increment de trens de mercaderies a Tarragona

ACN Sant Feliu de Llobregat.-La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma), Raquel Sánchez, ha anunciat que l’Estat licitarà aquesta setmana un “estudi d’alternatives funcionals” que té com a […]

Avatar
Agències 19/07/2021

ACN Sant Feliu de Llobregat.-La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma), Raquel Sánchez, ha anunciat que l’Estat licitarà aquesta setmana un “estudi d’alternatives funcionals” que té com a objectiu “abordar la problemàtica global de la xarxa ferroviària a l’entorn de Tarragona”. Sánchez ho ha anunciat en una visita a Sant Feliu de Llobregat (Baix Llobregat) i ha reconegut que la construcció del tercer fil del corredor mediterrani que s’està duent a terme comportarà “possibles inconvenients socials” al Camp de Tarragona. Alcaldes i entitats del territori ja han alertat que quan es posi en marxa aquesta infraestructura el nombre de trens de mercaderies que passaran per la línia de la costa i per l’interior d’algunes localitats es multiplicarà per set.

La ministra ha expressat que el tercer fil és “una actuació clau per potenciar l’activitat portuària i econòmica” de la regió però ha expressat que està generant “possibles inconvenients socials” que ha dit que no ignorarà. Aquests problemes es deriven de l’increment de trens de mercaderies que hauran de passar per l’interior de poblacions com Tarragona, Altafulla o Torredembarra. Segons dades de la plataforma Mercaderies per l’Interior, per les poblacions de la costa tarragonina cada any hi passen 14.460 combois de mercaderies, un 13% de les quals són perilloses, amb càrregues tòxiques i inflamables. Per la plataforma i alcaldes del territori, “la consolidació del tercer fil posa en risc de col·lapse el transport de passatgers per les poblacions costaneres”, ja que “està previst que amb el tercer fil s’incrementi un 710% el transport de mercaderies actual i que els fluxos es multipliquin per vuit, amb més trens i més llargs”, segons van alertar fa unes setmanes. Amb tot, ni la ministra ni el ministeri han concretat en què consistirà aquest estudi d’alternatives funcionals.