Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024
Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024

L’Estat acaba les obres per consolidar el talús de l’N-260 i refer la carretera a la intersecció de Queixàs

|

- Publicitat -

ACN Cabanelles.-L’Estat ha acabat les obres per consolidar el talús de l’N-260 i refer la carretera a l’alçada de la intersecció de Queixàs. En aquest punt, el terraplè tenia esquerdes que amenaçaven l’estabilitat de l’asfalt, i ha calgut actuar-hi per evitar que la carretera pogués trencar-se. Les obres, que han suposat una inversió de 3,96 milions d’euros (MEUR), s’han centrat a estabilitzar el talús i refer el trencant que porta cap a aquest poble de Cabanelles (Alt Empordà). A més, també s’ha reomplert part del terraplè uns 3 quilòmetres més enllà. Les obres van començar el febrer de l’any passat i durant uns deu mesos, van obligar a desviar el trànsit per l’N-260a.

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha donat per acabades les obres de remodelació de la carretera N-260 al seu pas per Queixàs, que han suposat una inversió de 3.968.967,97 euros. Les obres, que es van declarar d’emergència el 20 de desembre de 2017, tenien com a objectiu la consolidació d’un talús, les patologies geotècniques del qual van obligar a refer el tram de carretera que s’hi assentava.En concret, el talús tenia esquerdes en dos trams. Un, a l’alçada del quilòmetre 53; i l’altre, entre els punts quilomètrics 55,9 i 56,3. En aquests dos punts, l’N-260 passa per damunt d’un terraplè. Des de Carreteres de l’Estat ja s’havien fet diferents manteniments en aquests punts, però a finals del 2017, es va veure com les esquerdes s’havien fet tan grans que podrien posar en perill l’estabilitat de la calçada.Les obres al terraplè del quilòmetre 53 han consistit a rebaixar la cota del rasant on havien aparegut les esquerdes. Això, de retruc, ha implicat redissenyar l’enllaç que porta cap al poble de Queixàs. Ara, la intersecció té uns pendents molt menys pronunciats que la que hi havia abans. A l’altre terraplè, com que el terreny estava millor, allò que s’ha fet és farcir-lo per tancar-ne les esquerdes.Les obres, que van començar el febrer de l’any passat, van obligar a desviar el trànsit per l’antiga carretera N-260a durant uns deu mesos. Prèviament, el Ministeri n’havia millorat les corbes i asfaltat el traçat, a més de reforçar-ne la senyalització.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió