ACN Barcelona.-L’esdeveniment comercial 080 Barcelona Fashion Connect, celebrat el 24 i 25 de març per donar a conèixer les propostes de trenta marques catalanes de moda, ha registrat 150 compradors internacionals. Aquesta xifra triplica la de l’edició anterior, celebrada l’octubre de 2020 també en format virtual, i quadruplica la mitjana d’assistents de les onze edicions presencials celebrades fins al 2019. Dels 148 inscrits finalment, 89 eren agents, 30 distribuïdors, 22 representants de plataformes de comerç electrònic i 7 compradors de ‘department stores’. Per països de procedència, 24 provenien d’Alemanya, 19 de França, 12 del Regne Unit i 11 de Bèlgica. També hi havia compradors procedents dels Estats Units, el Japó o Emirats Àrabs, entre altres.
La plataforma ha registrat 900 visualitzacions de continguts en directe, principalment les presentacions de les marques, i 167 reproduccions de les gravacions. Algunes de les marques presents han estat Custo, Sita Murt, System Action, Lola Casademunt, Mus&Bombon, Desigual o Boboli, entre altres. Les dades d’assistents han superat les expectatives dels organitzadors, que preveien reunir 50 compradors. El Departament d’Empresa i Coneixement, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), i el Clúster Català de la Moda (MODACC) han celebrat l’acceptació del canal digital i han assegurat que la col•laboració público – privada és una estratègia “encertada” per impulsar activitats amb impacte en el sector de la moda.