ACN Barcelona – Les vendes del grup Bosch van augmentar un 7,3% durant l’exercici de l’any passat en comparació amb l’any anterior, fins als 2.448 milions d’euros, segons ha informat la multinacional aquest dimecres. “2022 va estar marcat per l’augment dels preus de les matèries primeres i l’energia, l’alta inflació i l’escassetat de semiconductors”, segons el president del Grup Bosch per a Espanya i Portugal, Javier González Pareja. Segons el directiu, les vendes a l’Estat van créixer “significativament” però de forma “desigual”. El Grup va invertir l’any passat més de 58 milions a l’Estat i a 31 de desembre del 2022 la plantilla estava formada per 8.000 treballadors.
Pel que fa les perspectives per aquest any, Bosch espera mantenir en els nivells de vendes del 2022 tot i “el difícil entorn econòmic i social”.
En els resultats de l’any passat, va destacar el creixement de vendes de doble dígit a la divisió Mobility Solutions, amb augments en totes les divisions, especialment en les de més contingut tecnològic, com sensors, equips electrònics i sistemes avançats de connectivitat. D’altra banda, en el sector Automotive Aftermarket les vendes també van créixer amb dos dígits, fet que va permetre guanyar quota de mercat en bateries, dièsel, gestió de motor, frens i filtres.