Dimarts, 26 de gener de 2021 - Edició 915
La República

Les vendes de SEAT cauen un 25,6% el 2020 per l’impacte del coronavirus

ACN Barcelona.-SEAT S.A. – resultat de les marques SEAT i CUPRA – ha reduït un 25,6% les vendes de vehicles el 2020, fins a 427.000. La pandèmia ha frenat la […]

Avatar
Agències 12/01/2021

ACN Barcelona.-SEAT S.A. – resultat de les marques SEAT i CUPRA – ha reduït un 25,6% les vendes de vehicles el 2020, fins a 427.000. La pandèmia ha frenat la tendència creixent de la companyia, amb un increment de les entregues des de 2013 i un rècord històric en volum de vendes el 2019. Per països, Alemanya s’ha consolidat com el primer mercat de l’empresa, amb 109.500 vehicles venuts, un 17,4% interanual menys, una quota de mercat del 4% i el 25,6% del total de vendes de la companyia. El segon mercat ha estat Espanya, amb 73.300 vehicles (-32,1%), seguit del Regne Unit, amb 45.600 cotxes venuts (-33,8%). Espanya i Regne Unit són els dos mercats europeus en els quals el sector de l’automòbil s’ha vist més afectat per la pandèmia.

Tot i la crisi del coronavirus, SEAT ha crescut en països com Turquia o Israel. A Turquia, la companyia pràcticament ha duplicat les vendes, amb un increment del 95,3% i 11.600 vehicles venuts. A Israel, l’empresa automobilística ha batut el seu rècord de vendes per setè any consecutiu i ha assolit un total de 10.400 vehicles comercialitzats, un 13% interanual més. “Els resultats de SEAT estan en línia amb els del sector de l’automòbil a Europa. 2020 ha estat un any molt difícil per la paralització que va provocar la covid-19 durant la primavera i els efectes de la segona onada de la pandèmia en l’última part de l’any”, ha manifestat el president de SEAT i CUPRA, Wayne Griffiths. De cara al 2021, la companyia preveu un primer trimestre “complicat” per les restriccions en el subministrament de components a causa de la pandèmia. De fet, l’empresa ha començat a negociar amb els sindicats un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) fins al 30 de juny per la ruptura d’estoc de semiconductors. En qualsevol cas, l’empresa es mostra “optimista” per la “bona demanda” dels models i preveu assolir un “sòlid increment” de vendes el 2021. “Els nous models electrificats i l’impuls que el Fomentor donarà a les vendes de CUPRA seran clau per al nostre creixement”, ha assegurat Griffiths. CUPRA creix el 2020La nova marca CUPRA ha assolit una xifra de 27.400 vehicles venuts, un 11% més que 2019, per l’impuls a països com Alemanya, Itàlia o Mèxic i la “bona acollida” del CUPRA León e-HYBRID. Al desembre, a més, CUPRA va aconseguir el volum més alt de vendes de la història en un únic mes, amb 3.600 vehicles venuts, un 93,1% més que el mateix període de l’any anterior. El model més venut de CUPRA el 2020 va ser el León, amb 13.300 unitats. La marca també va vendre 10.500 vehicles del CUPRA Ateca i va entregar 3.600 unitats del nou Formentor. “L’èxit de CUPRA en un entorn tan complicat ens omple de confiança i optimisme sobre el creixement de la marca. 2021 serà un any de transformació”, ha sostingut Griffiths. Per la seva banda, les vendes de SEAT es van reduir un 27,3% el 2020, fins a 399.600 vehicles, per la caiguda d’entregues en mercats com Espanya o el Regne Unit. El SEAT León va ser el model més venut de la marca, amb 111.900 unitats; seguit de l’Arona, amb 91.600; l’Ibiza, amb 81.600, i l’Ateca, amb 68.700 vehicles comercialitzats.

Relacionats